اتحادیه اروپا ارائه کمک‌های فوری به لبنان را بررسی می‌کند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به وزیر امور خارجه لبنان قول داد که این اتحادیه بطور جدی ارائه کمک‌های فوری و اضطراری به این کشور را بررسی کند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های لبنان امروز (دوشنبه) از دیدار «عبدالله بو حبیب» وزیر امور خارجه و مهاجران این کشور با «جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبر دادند.

در این دیدار همچنین مذاکرات انجام شده با صندوق بین المللی پول و لزوم دستیابی به توافق با این نهاد بین المللی قبل از انتخابات پارلمانی لبنان برای بهره مندی این کشور از بسته کمک‌های مالی که اتحادیه اروپا به آن اختصاص داده است، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.  

به نوشته رسانه‌های لبنان همچنین پیامدهای جدی و فزاینده‌ای که لبنان با آن مواجه است از جمله حضور بیش از یک و نیم میلیون آواره سوری در سرزمین‌های لبنان و آسیب‌هایی که متعاقب آن به جوامع لبنانی میزبان این آوارگان در نتیجه کمک‌های ناکافی بین المللی وارد می‌شود در دیدار وزیر امور خارجه لبنان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.  

«عبدالله بوحبیب» و «جوسپ بورل» درباره پیامدهای بحران اوکراین بر لبنان به ویژه در سطح امنیت غذایی و انرژی گفت و گو کردند.

پیشتر مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در خرداد امسال تنها راه حل پیش روی لبنان برای خروج از بحران را توافق این کشور با صندوق بین المللی پول دانسته و گفته بود که تحریم‌های سیاستمداران مسئول در لبنان توسط اتحادیه اروپا ممکن است موجب بن بست سیاسی در این کشور شود.

بورل در حالی پیشنهاد توافق لبنان با صندوق بین المللی پول را تنها راه حل برای برون رفت این کشور از بحران اقتصادی را مطرح کرد که دولت لبنان سال گذشته اعلام کرد قادر نیست بدهی‌های خارجی خود را بپردازد و ذخایر ارزی خارجی بانک مرکزی لبنان که اقتصادش به واردات وابسته است، به شدت کاهش یافته است.

جامعه بین‌المللی و نهادهای مالی مانند بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول کمک مالی به لبنان را به تغییرات مورد نظر خود در بخش مالی و بانکی مشروط کرده‌اند؛ بطوری که لبنانی‌ها از آن بوی مداخله به مشامشان رسیده است.

لبنانی‌ها اعتقاد دارند که زیر فشار برخی دولت‌های عربی منطقه و نیز تحریم‌های آمریکا قرار دارند و این کشورها تلاش می‌کنند با فشار حداکثری، آنها را وادار به پذیرش خواسته‌هایشان کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس