دیدار مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با مقام‌های ارشد لبنان

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به لبنان سفر کرده، با نخست‌وزیر پیشبرد امور، مأمور تشکیل کابینه، رئیس پارلمان و فرمانده ارتش این کشور دیدار و درباره مسائل مختلف گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به بیروت سفر کرده، با مقام‌های ارشد لبنان دیدار و رایزنی کرد.

بورل روز شنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: «با حسان دیاب نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان دیدار و درباره وضعیت اقتصادی این کشور، که همچنان در مسیر سراشیبی قرار دارد، صحبت کردم».

دیدار مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با مقام‌های ارشد لبنان

وی با ادعای اینکه اتحادیه اروپا آماده کمک به دولت لبنان برای برون‌رفت از بحران اقتصادی است، اما گفت که این کمک مشروط به اجرای برنامه‌های صندوق بین‌المللی پول در این کشور است و بروکسل نیز از سران لبنان این انتظار را دارد.

دیدار مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با مقام‌های ارشد لبنان

این مقام اروپایی سپس به دیدار خود با «سعد الحریری» مأمور تشکیل کابینه لبنان اشاره کرده و درباره گفت‌وگوهایشان توضیح داد:‌«صحبت‌های مهمی درباره ابعاد تشکیل دولت در لبنان انجام دادیم. بن‌بست سیاسی را باید به‌خاطر مردم لبنان حل کرد».

بورل درباره دیداری که با «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان نیز داشت، نوشت: «بحران در این کشور، بحران داخلی است که نیاز به راهکارهای لبنانی دارد. همکاری بین پارلمان، دولت مکلف و رئیس‌جمهور برای پیشبرد اصلاحات ضروری است».

دیدار مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با مقام‌های ارشد لبنان

وی سپس با «جوزف عون» فرمانده ارتش لبنان نیز دیدار کرده و گفت: «تبادل نظر خوبی درباره وضعیت لبنان و منطقه (غرب آسیا) داشتیم. ارتش لبنان به ثبات در این کشور و منطقه کمک می‌کند».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از این در دیدار با «میشل عون»‌ رئیس‌جمهور لبنان، با تأکید بر اینکه این کشور در لبه پرتگاه بحران مالی است، تهدید کرد که اتحادیه اروپا ممکن است تحریم‌هایی علیه بیروت اعمال کند. 

دیدار مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با مقام‌های ارشد لبنان

کشور لبنان پس از انفجار بندر بیروت وارد یک بحران سیاسی شده است؛ لبنان در تاریخ چهارم آگوست سال ۲۰۲۰ (۱۴ مرداد) در بندرگاه بیروت شاهد  انفجاری مهیب بود؛ انفجاری که بیش از ۱۹۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح به دنبال داشت.

به دنبال این انفجار و تشدید بحران سیاسی در این کشور «حسان دیاب»‌ نخست‌وزیر پیشین این کشور استعفا کرد و «مصطفی ادیب» با رأی پارلمان لبنان به عنوان مأمور تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد با این حال، او نیز پس از گذشت چند هفته انصراف خود را اعلام کرد تا اینکه «سعد الحریری»‌ نخست‌وزیر اسبق لبنان به عنوان مأمور جدید تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد؛ اما او نیز تا امروز موفق به تشکیل کابینه جدید نشده و با رئیس‌جمهور لبنان به اختلاف برخورده است.

همزمان با بحران سیاسی در لبنان و در سایه عدم توافق احزاب برای تشکیل دولت، بحران اقتصادی این کشور نیز به اوج خود رسیده تا جایی که مردم در تهیه بسیاری از اقلام مورد نیاز خود با مشکل مواجه شده‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس