جاسوسان موساد زیر آتش موشک‌های سپاه پاسداران

موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیروز یک مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها را هدف قرار دادند.

به گزارش مشرق،‌ بامداد دیروز یکشنبه موشک‌هایی از داخل ایران به مقر جاسوسی موساد در اربیل عراق برخورد و این مرکز را منهدم کردند. بلافاصله پس از این اتفاق، منابع خبری از شنیده‌شدن صدای انفجارهای مهیب در اربیل عراق و هدف قرار گرفتن چندین مرکز متعلق به رژیم صهیونیستی خبر دادند.

رسانه‌های خارجی گفتند حداقل ۶ موشک از خاک ایران، مناطقی در اربیل عراق را هدف قرار داده‌ است. به گفته منابع غیررسمی، این حمله حدود ساعت ۱:۲۰ بامداد رخ داد.

پس از این شلیک، چارلز لیستر یکی از کارشناسان ارشد در انستیتو خاورمیانه در یک رشته توئیت در ساعت ۱:۴۹ دقیقه بامداد، این موشک‌باران را تشریح کرد.

طبق ادعای او، سپاه پاسداران موشک‌هایی را از یک پایگاه موشکی در نزدیکی تبریز یعنی در فاصله ۳۵۰ کیلومتری از اربیل شلیک کرده است. این کارشناس مسائل استراتژیک در بخش دیگری از توئیت خود نوع موشک‌های شلیک‌شده را فاتح ۱۱۰ اعلام کرد. 

چندین مقام آمریکایی هم بلافاصله پس از انتشار خبر انفجار در اربیل به وال‌استریت ژورنال گفتند حمله موشکی ایران احتمالا به تلافی حمله هوایی روز دوشنبه رژیم صهیونیستی به حومه دمشق بوده که در آن دو نیروی سپاه پاسداران جان خود را از دست دادند. 

ظهر دیروز اما سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیانیه‌ای را درباره این موشک‌باران و محل برخورد موشک‌ها صادر کرد.

سپاه پاسداران: مرکز توطئه و شرارت صهیونیست‌ها در اربیل را هدف قرار دادیم

در این بیانیه آمده بود: در پی جنایات اخیر رژیم جعلی صهیونیستی و اعلان قبلی مبنی بر بی پاسخ نگذاردن جنایت‌ها و شرارت‌های این رژیم منحوس، شب گذشته مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها مورد هدف موشک‌های قدرتمند و نقطه زن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت.

در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده، بار دیگر به رژیم جنایتکار صهیونیستی هشدار می‌دهیم تکرار هر گونه شرارت با پاسخ‌های سخت، قاطع و ویرانگر مواجه خواهد شد. به ملت عظیم‌الشأن ایران نیز اطمینان می‌دهیم امنیت و آرامش میهن اسلامی، خط قرمز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بوده و به احدی اجازه تهدید و تعرض به آن را نخواهند داد.

سپاه پاسداران و انتقام از دشمنان

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۲۸ خرداد ۹۶ در پاسخ به عملیات کور تروریستی در مجلس و حرم امام راحل، به مواضع داعش در دیرالزور سوریه حملات موشکی انجام داد. در این عملیات که «لیلة‌القدر» نام داشت، سپاه پاسداران ۶ فروند موشک بالستیک میان برد، به اهداف مختلفی در بُردهای ۶۵۰ تا ۷۰۰ کیلومتر شلیک کرد.

اهداف این عملیات مقرهای فرماندهی، دپوی تجهیزات انتحاری و لجستیکی داعش در استان دیرالزور سوریه بود؛ طبق اعلام منابع خبری تعدادی از این موشک‌ها، موشک‌های دقیق و نقطه‌زن ذوالفقار بوده‌اند.

یک‌سال بعد و در ۱۷ شهریور ۹۷ نیز موشک‌های سپاه پاسداران در یک عملیات، مقرهای حزب تروریستی دموکرات کردستان عراق را با ۷ فروند موشک هدف قرار داد. طبق اعلام حزب تروریستی دمکرات کردستان، در جریان این حمله موشکی، چند تن از رهبران این حزب کشته شده و بیش از ۴۰ تن نیز زخمی شده‌اند.

سپاه پاسداران انقلاب ۹ مهر همان سال نیز در یک عملیات موشکی - پهپادی با عنوان عملیات «ضربت محرم»، مواضع تروریست‌های تکفیری تحت حمایت آمریکا را منهدم کرد. آن‌ها در این عملیات از دو سلاح استفاده کردند که در یک بخش، از موشک‌های بالستیک ذوالفقار و قیام بهره بردند. ۴ فروند از این موشک‌ها ذوالفقار و ۲ فروند نیز موشک بالستیک قیام بودند.

پاسداران انقلاب بامداد چهارشنبه ۱۸ دی ماه ۱۳۹۸، نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ اول ایران به ترور سردار قاسم سلیمانی که پنج روز پیش از آن توسط تروریست‌های آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد انجام شده بود، پایگاه عین‌الاسد عراق را هدف حمله موشکی قرار دادند.

در ماجرای عین الاسد، اهدافی مثل آشیانه‌های موقت پرنده‌های بدون سرنشین مدرن ارتش آمریکا و حتی محل اقامت و تجهیزات لجستیک نظامیان آمریکایی هدف قرار گرفت. برآوردها از دقت حمله مشخص کرد که سپاه، دقیقا نقاطی از پیش تعیین شده را هدف گرفته و مورد اصابت قرار داده است.

عین الاسد در ۱۰۸ کیلومتری غرب الرمادی قرار دارد. در سال ۲۰۰۳، تفنگداران آمریکایی این پایگاه را اشغال کردند و تا سال ۲۰۱۱ در آن باقی ماندند. عین الاسد دومین پایگاه هوایی بزرگ عراق است. آمریکایی‌ها درسال ۲۰۱۴، به بهانه مبارزه با داعش، بار دیگر این پایگاه را اشغال کردند.

چند موشک به پایگاه صهیونیست‌ها اصابت کرد؟

یک منبع آگاه دیروز در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، درباره جزئیات حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه صهیونیست‌ها در اربیل عراق گفت که مجازات صهیونیست‌ها با ۱۰ فروند موشک نقطه‌زن ایرانی از خانواده موشک‌های فاتح، ازجمله فاتح ۱۱۰ انجام شده است.

اگر نوع موشک‌های شلیک شده به این منطقه را فاتح ۱۱۰ بدانیم باید گفت که سپاه پاسداران در روزهای اخیر نیز نوع جدید آن با نام خیبرشکن را معرفی کرده است. در ادامه خانواده موشک‌های فاتح را معرفی می‌کنیم.

موشک فاتح ۱۱۰ (A تا C)

برد: از ۲۵۰ تا ۳۰۰ کیلومتر.

سوخت: جامد.

مأموریت: زمین به زمین.

نوع: بالستیک تک‌مرحله‌ای با قابلیت سر جداشونده

فاتح ۳۱۳

بیشتر ویژگی‌ها همانند سایر اعضای خانواده فاتح است.

رد: ۵۰۰ کیلومتر.

سوخت: جامد.

نوع: بالستیک تک‌مرحله‌ای با قابلیت سر جداشونده

موشک دزفول

طول: ۱۲ متر.

وزن موشک: ۱ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم.

برد موشک: ۱ هزار کیلومتر.

ماموریت: زمین به زمین.

سرعت: ۹ ماخ.

دقت: ۵ متر.

ویژگی‌های خاص: استفاده از رنگ جاذب امواج راداری، بزرگ ترشدن قسمت سوخت، بالک‌های پایدارساز و بسیاری از ویژگی‌های تاکتیکی.

موشک خیبرشکن

ابعاد: دقیق اعلام نشده

سوخت: جامد

برد: یک هزار و ۴۵۰ کیلومتر

وزن: کاهش نسبت به یک سوم سایر موشک‌ها

زمان آماده‌سازی: نسبت به سایر موشک‌ها کاهش به یک ششم

کلاهگ: افزایش قابلیت نسبت به به چند برابر تی. ان. تی

موشک ذوالفقار

طول موشک: ۱۰ متر.

سرعت: ۱/۵ کیلومتر بر ثانیه.

برد موشک: ۷۰۰ کیلومتر.

ماموریت: زمین به زمین.

وزن کلاهک: ۴۵۰ کیلوگرم.

دقت موشک: ۱۰ متر.

ویژگی‌های خاص: دارای کلاهک جداشونده، افزایش برد موشک، کاهش امکان ردیابی و کاهش احتمال اصابت موشک‌های پدافندی دشمن را دارد، موتور قدرتمند، پرتابگر دو فروندی و بسیاری دیگر.

عملیات‌های خاص: عملیات لیله القدر و ضربت محرم.

موشک حاج قاسم

برد: یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر.

سوخت: جامد مرکب.

ماموریت: زمین به زمین.

نوع: بالستیک تک مرحله‌ای با قابلیت سرجنگی جداشونده و هدایت پایانی مسیر

ویژگی خاص: عبور از سامانه‌های پدافند ضد موشکی.

موشک فاتح مبین

برد: ۷۰۰ کیلومتر.

سوخت: جامد.

مأموریت: زمین به زمین ــ زمین به دریا.

نوع: بالستیک تک‌مرحله‌ای با قابلیت سر جداشونده.

موشک رعد ۵۰۰

برد: ۵۰۰ کیلومتر.

وزن: یک هزار و ۶۵۰ کیلوگرم.

ماموریت: زمین به زمین.

نوع: بالستیک تک مرحله‌ای با سرجنگی جداشونده.

ویژگی خاص: استفاده از الیاف کربن در ساخت بدنه، کاهش سطح مقطع راداری موشک و عبور از سد سامانه‌های دفاع موشکی.

موشک خلیج فارس

طول: ۸.۹ متر.

وزن: ۳ هزار و ۷۳۰ کیلوگرم.

وزن کلاهک: ۴۵۰ کیلوگرم.

برد: ۳۰۰ کیلومتر.

سوخت: جامد.

مأموریت: ضد کشتی

نوع: بالستیک تک‌مرحله‌ای با قابلیت سر جداشونده.

موشک هرمز

نوع: موشک بالستیک دریایی

تایپ‌ها: هرمز ۱ و هرمز ۲

برد: بیش از ۳۰۰ کیلومتر

سرعت: ۵ ماخ

قابلیت ویژه: ضد رادار و عدم امکان شناسایی و مخصوص مقابله با ناوهای هواپیمابر.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    3 1
    12نفر از اسراییلیا به درک واصل شدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس