بالگرد

دومین «تمرین مشترک امداد هوایی کلانشهر تهران با سناریوی بحران زلزله»، برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، علی نصیری سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درباره برگزاری دومین تمرین امداد هوایی شهر تهران در زمان بحران اظهار داشت: وقوع زلزله‌ای با بزرگی بیش از ۶.۵ ریشتر در تهران دور از انتظار نیست و از این رو تمام دستگاه‌های امدادی و خدماتی باید برای چنین روزی و انجام عملیات امدادی در آن آمادگی لازم را داشته باشند. این تمرین نیز براساس سناریو یک زلزله ۶.۵ ریشتری انجام شده و عنوان آن «تمرین مشترک امداد هوایی کلانشهر تهران با سناریوی بحران زلزله» است که فردا برگزار می‌شود.

او ادامه داد: در صورت وقوع زلزله‌ای با بزرگی ۶.۵ ریشتر در شهر تهران با توجه به شرایط این شهر تقریبا عمده راه‌ها مسدود شده و از این رو استفاده از امکانات هوایی در امدادرسانی به مناطق زلزله زده اجتناب ناپذیر خواهد بود، به همین علت لازم است که هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف ایجاد شود.

 نصیری با بیان اینکه متولی این تمرین امداد هوایی سازمان پشگیری و مدیریت بحران شهر تهران است، گفت: سپاه، نیروی انتظامی، وزارت دفاع، اورژانس، آتش نشانی و هلال احمر نیز در برگزاری این تمرین مشارکت دارند و از توان و امکانات لجستیکی و نیروی انسانی آنان نیز بهره گرفته خواهد شد.

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه این تمرین در چند نقطه از تهران برگزار خواهد شد، گفت: محل‌های برگزاری این تمرین مختلف است، اما با توجه به اینکه شاهد پرواز بالگردها و هواپیماها خواهیم بود، لازم است به مردم یادآوری کنم که از پروازهای انجام شده در این روز نگران نشوند.

به گفته نصیری، مرحله جدید از این تمرین شامل انتقال نیرو و تجهیزات، انتقال فرماندهان، انجام گشت‌های شناسایی هوایی، حمل و بارریزی اقلام امدادی به صورت حمل آویخته (اسلینگ) و باررریزی با چتر، انتقال آسیب دیدگان به پایگاه‌های هوایی برای اعزام به دیگر شهرها، اطفاء حریق هوایی، تجهیز هواپیماهای بال ثابت به امکانات مراقبت‌های پزشکی حین پرواز برای انتقال هوایی آسیب دیدگان، بارگیری خودروهای عملیاتی سازمان‌های امدادی در هواپیماهای باری، عملیات فرود از بالگرد (راپل) و عملیات پشتیبانی زمینی مرتبط است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سعید رضایی 28 IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    2 0
    زنده باد ایران
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    2 2
    ظاهرا تهران کلا 3 تا هلی کوپتر امدادی داره! چه مانور زلزله ای؟!! چند نفر رو می خواید با این تعداد امداد برسونید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس