کد خبر 1351287
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۷
رویترز:مکرون درباره برجام با پوتین گفتگو کرد

خبرنگار رویترز گزارش داد که امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین همتای روسی خود موضوع برجام را مطرح کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، یک مقام ریاست جمهوری فرانسه گفت که مکرون در این تماس تلفنی اینکه روسیه باید به عنوان ضامن برجام نتیجه مذاکرات را تسهیل کند، یادآور شد.

این مقام کاخ الیزه در مورد اینکه پوتین چگونه پاسخ داده و یا اینکه یک چارچوب زمانی را برای مشخص کردن موضع روسیه ارائه کرده، پاسخی نداد.  

کاخ ریاست جمهوری فرانسه امروز شنبه از برقراری تماس بین پوتین و مکرون خبر داد اما جزئیاتی از آن منتشر نشد.

گفت‌وگو ها در وین همچنان ادامه دارد و در روزهای اخیر این مذاکرات به مراحل مهم و حساسی رسیده است. گفت‌وگوها در فرمت‌های مختلف ادامه دارد. طرف های غربی توافق هسته ای باور دارند که روسیه با استفاده از برخی اهرم ها هنوز تصمیم خود را در قبال برجام اخذ نکرده است درحالیکه گفته می شود نتیجه نهایی به تصمیم سیاسی آمریکا وابسته است. 

ایران جمع بندی نهایی خود را پیرامون مذاکرات انجام و آن را به طرف مقابل ارائه داده است و انجام توافق در گرو تصمیم طرف های مقابل و به ویژه آمریکاست.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    0 0
    برجام مربوط به ایرانه پوتین چکاره است
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    1 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم توافق مجدد با شیطان بزرگ و مستکبران و زورگویان دنیا، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام در روز ملی فناوری هسته‌ای با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس