رئیس جمهور فرانسه به پوتین تلفن زد

رئیس‌جمهور روسیه روز پنجشنبه تلفنی با «امانوئل مکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، دفتر مطبوعاتی کاخ ریاست جمهوری روسیه موسوم به کرملین اعلام کرد، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور این کشور روز پنجشنبه تلفنی با «امانوئل مکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه گفت‌وگو کرد و توضیحات جامعی درباره دلایل اقدامات روسیه در اوکراین به او داد.

بیشتر بخوانید:

دخالت‌های غرب در تنش روسیه و اوکراین

کرملین گفت این تماس به ابتکار مکرون انجام شد و او و پوتین توافق کردند که در ارتباط باقی بمانند. در بیانیه کاخ کرملین آمده است که رهبران فرانسه و روسیه یک «تبادل نظر جدی و صریح» درباره اوکراین داشتند و پوتین «توضیحات جامعی درباره دلایل و شرایط تصمیم برای انجام یک عملیات نظامی ویژه» در اوکراین ارائه کرد.

بیشتر بخوانید:

آغاز دومین روز نبرد روسیه و اوکراین +نقشه و تصاویر

مکرون در هفته‌های اخیر دیپلماسی فشرده‌ای را برای جلوگیری از تهاجم روسیه به اوکراین از جمله مذاکرات با پوتین در کرملین انجام داده بود که بی نتیجه ماند.

بیشتر بخوانید:

روزهای پرکار دولت جدید آلمان

از سوی دیگر کاخ الیزه در پاریس نیز گزارش داد که «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه با «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه تماس گرفت و خواستار توقف فوری عملیات نظامی روسیه در اوکراین شد.

دفتر مکرون گفت که او به همتای روس خود گفته است که روسیه خود را در معرض تحریم‌های گسترده قرار داده و افزود که رهبر فرانسه این تماس را پس از مشورت با «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین انجام داده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    0 0
    ماکرون عددی نیست که جناب پوتین براش توضیح بده. سران آمریکا و اروپا بی منطق و زورگو هستند و باید نثل خودشان باهاشون برخورد بشه‌ درود بر پوتین ‌ شیر مادرش حلالش باد. رئیس جمهور اوکراین فرار کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس