کد خبر 1351219
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۲
در نشست مقتدی صدر و هادی عامری چه گذشت؟

منابع آگاه عراقی اعلام کردند، نشست امروز هیئت رهبران چارچوب هماهنگی با مقتدی صدر منجر به توافق‌های اصولی در مورد خروج از بن بست سیاسی شده است.

به گزارش مشرق، یک منبع آگاه در دفتر مقتدی صدر در نجف اشرف به تارنمای بغداد الیوم خبر داد، مقتدی صدر رهبر جریان صدر در این نشست بر اهمیت خروج از بن بست سیاسی فعلی تاکید و اعلام کرد نام نخست وزیر عراق در نشستی فراگیر که طی ۴۸ ساعت آینده برگزار می‌شود، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

این منبع همچنین فاش کرد طرف‌های حاضر در نشست بر حمایت از نامزد پیشنهادی بارزانی برای تصدی ریاست جمهوری تاکید و در عین حال سهم سلیمانیه (اتحاد میهنی کردستان، رقیب بارزانی) را در کابینه تضمین شده اعلام کردند.

این منبع افزود: مقتدی صدر بر لزوم عقب نشینی همه طرف‌ها جهت عبور از بحران فعلی تاکید و افزود هیچ مخالفت قاطعی (وتو) با حیدر العبادی برای تصدی نخست وزیری ندارد.

گفتنی است بعد از گفتگوی تلفنی مقتدی صدر و نوری المالکی گشایش قابل توجهی در بن بست صحنه سیاسی عراق به وجود آمده و امروز نیز شماری از رهبران عراقی از جمله هادی العامری و الحلبوسی رئیس پارلمان عراق به دیدار مقتدی صدر در نجف رفته بودند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    0 0
    ملعون
  • رضا IR ۰۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    1 0
    ابو موسی اشعری عراق ، شیخ جاهل
    • AE ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
      0 0
      اشعری نیست. سلیمان صرد بیشتر بهش می‌خوره. وقتی می‌فهمه چه کلاهی سرش رفته که دیره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس