کد خبر 1351034
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴
طهرانی مقدم در زمان شهادت مشغول کدام پروژه مهم بود؟/ جزئیات جدید از برنامه فضایی سپاه

نگاهی به جزئیات سند تحول در ICT نشان می دهد که دولت برنامه های خوبی برای رفع عقب ماندگی ها در بخش فضایی دارد.

به گزارش مشرق، دولت در سند تحول، «محدودیت منابع مالی در صنعت فضایی» و «ضعف در فناوری پرتاب ماهواره» را عواملی برای عدم بلوغ زیست بوم فناوری فضایی کشور و رشد کم شتاب این صنعت عنوان کرده است و ۲ راهبرد شامل «توسعه و تنوع بخشی سرمایه گذاری در صنعت فضایی» و «تجمیع توانمندی‌ها و ظرفیت‌های ملی و بین المللی» برای برون رفت از این چالش‌ها در نظر گرفته است.

بر این اساس اهم اقدامات برای رفع این چالش به شرح زیر تعریف شده است.

اهم اقدامات برای توسعه و تنوع بخشی سرمایه گذاری در صنعت فضایی

۱- تولید حداقل یک منظومه ۱۰ ماهواره‌ای ارتفاع پایین (بلندمدت- وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات).

۲- اعطای مجوز سرمایه گذاری بخش غیر دولتی در تولید و قراردادن ماهواره در مدارهای عملیاتی (میان مدت- وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح).

اهم اقدامات برای تجمیع توانمندی‌ها و ظرفیت‌های ملی و بین المللی

۱- پرتاب ماهواره به ویژه مدارهای ارتفاع پایین در زمان بندی مشخص، با صدور مجوزهای لازم برای استفاده از ظرفیت صنایع دفاعی، بخش غیردولتی و سرمایه گذاری خارجی در بومی سازی فناوری‌های مرتبط (بلندمدت- وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح).

۳- طراحی و ساخت پرتابگرهای فضایی ملی (میان مدت- وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات).

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • تک سوار DE ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    8 3
    اینها که همش مدارهای پایین هستند !!! در حقیقت هیچ پیش رفت فناوری لحاظ نشده بلکه فقط تجاری سازی مدنظر قرارگرفته. مضافا ماهواره‌ای تلویزیونی در مدارهای زمین آهنگ هستند نه مدارهای پایینی. دارم شک می کنم که نکنه ریسی همون روحانیه فقط قیافش عوض شده!
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      0 0
      صبر کن یه شبه که پیشرفت نمیکنیم
    • Rr IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      0 0
      صبور باش عزیز دلم. اولین موشک ایرانی بردش از ۳۰۰ کیلومتر هم کمتر بود. ولی به مرور به بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر با دقت کمتر از ۳۰ متر رسید. رئیسی همونطور که برقو نگه‌داشته و آمار کرونا رو به صفر رسونده کار های مفید دیگه‌ای هم در این حوزه می‌تونه انجام بده. البته نقایص دولت سیزدهم رو پنهان هم نمی‌کنم
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    3 0
    عملیاتی ترین ماهواره، ماهواره ی زمین آهنگ است. برای ما لینک های ارتباطی، شبکه و مخابرات راه دور در اولین اولویت، سنجش و تصویربرداری جغرافیایی و اقلیمی دومین و برودکست تلوزیونی سومین اولویت عمده است... ماهواره های منظومه که جهت مکان یابی استفاده میشوند در این سطح از ارتفاع، به علت سرعت بسیار بالا و حرکت پیوسته ماهواره و بیش از سرعت دورانی کره زمین عملاً کارایی چندانی ندارد. غیرممکن نیست، ولی دقت کمتر قابل قبول خواهد بود، چرا که همه ی پارامترها لحظه ای، پویا و در حال تغییر هستند. هدف گزاری مطرح شده در خبر، نشان از امکانات کشور است.
    • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      0 0
      میشه بیشتر توضیح بدین؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس