کد خبر 1350894
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۴

به گزارش مشرق، رضا سراج، کارشناس مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت: علیرغم اینکه آمریکا و کشورهای اروپایی به شدت نیازمند توافق با ایران هستند، اما با کارشکنی، در روند نهایی شدن مذاکرات وقفه ایجاد کردند.

چرایی ایجاد وقفه در مذاکرات را باید در چارچوب جنگ ترکیبی جستجو کرد. واقعیت این است که آمریکا نمی‌خواهد در توافق با ایران دست خود را خالی کند. از یک سو تحریم‌ها را لغو کرده و ازسوی دیگر داده‌هایی را در قالب ضمانت به ایران واگذار نماید. به عبارت دیگر ایالات متحده نمی‌خواهد در شرایط دست برتر ایران، توافق نهایی شود. از این رو آمریکا با ایجاد وقفه در روند مذاکرات و توافق، متوسل به جنگ ترکیبی خواهد شد تا موازنه داده و ستانده را به نفع خود و به ضرر ایران تغییر دهد.

در خلال وقفه در مذاکرات، آمریکا و برخی کشورهای اروپایی با بهره‌گیری از غربگرایان به عنوان شبکه همکار داخلی خود در ایران، چند اقدام مهم را در دستور کار قرار خواهند داد. آنان در یک جنگ شناختی و ادراکی روسیه را مقصر وقفه در روند مذاکرات و توافق معرفی خواهند کرد تا در دور جدید مذاکرات بین ایران، روسیه و چین شکاف ایجاد کرده و قدرت  دیپلماسی و چانه‌زنی جمهور اسلامی را تضعیف کنند. در عین حال با جنگ اقتصادی مجددا سعی می‌کنند تا بازار ارز و... را بی‌تعادل نمایند و روند آن را افزایشی کرده تا افکار عمومی بیش از پیش نسبت به لزوم توافق به هر قیمت ممکن شرطی گردد. در ادامه شبکه همکار داخلی غرب در ایران به همراه رسانه‌های خارجی خواهند کوشید تا معیشت مردم و افکار عمومی را به نقطه فشار به مسئولان جمهوری اسلامی تبدیل نمایند تا در دور بعدی مذاکرات دست برتر ایران را از بین ببرد و توافق بد را به جمهوری اسلامی تحمیل نمایند.

با این تفاسیر و برای خنثی‌سازی این جنگ ترکیبی نیازمند جهاد تبیین هستیم تا با تنظیم ادراک مردم، دسیسه‌ی تقابل مردم-حاکمیت برای تحمیل توافق به هر قیمت ممکن بی‌اثر گردد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    11 3
    بر اساس این تحلیل غرب روسیه را فریب داد که مستند اقدام به نگارش نامه کرده و درخواست تضمین نماید و این گونه روسیه رو دست خورد و مسولیت عدم توافق به گردن روسیه افتاد!!!
    • DE ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      9 1
      کلا پوتین مقصره حالا اگه نامه نوشته بود تضمین نمیخواهیم غربگداها و جریان نفوذ و انحراف و نفاق و استحاله فرهنگی و منافقین و ته مانده ساواکی ها که چندتاشون در اینترنت به کمک غربگداها اومدند مینوشتند لعنت بر پوتین خائن . نامه نوشته گفته تضمین لازم نیست . اون نباید مینوشت ما خودمون دایم داریم مینویسیم
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      5 1
      بار دیگر به هیچ وجه نباید زیر بار پروتکل الحاقی برویم حتی اگر تحریمها را برندارند.با خنثی سازی تحریم دلیلی ندارد زیر بار خفت بار پروتکل الحاقی برویم.برای غربیهای زیاده خواه همان پادمان کافیست.اجرای پروتکل الحاقی برای پرستیژ ابرقدرتیمان و جان دانشمندانمان خطرناک است.
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    5 2
    اتفاقا عباس عبدی هم توییت زده که چرا تضمین میخواین؟!
  • فرید IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    7 3
    برای خنثی‌سازی این جنگ ترکیبی علاوه بر جهاد تبیین نیازمند منهدم کردن شبکه نفوذ و نفاق هستیم
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    9 12
    چرايي خاصي نداره! فعلا ارباب درگير جنگه و به ملازمان و چاكران اجازه نداده كه قرارداد را امضا كنند!!!!كاپيتولاسيون جديد اين بار با روسيه خبيث.
  • احمد IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    2 2
    ونیازمند تغییر مدیران دولت قبل که میتوانند کار غرب را تسهیل نمایند
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    1 2
    بی اثره اینها فقط رسانه دارن شلوغ می کنن و الا افکاری دست این خائن ها نیست. مردم برای غربگرا و تفکر وا دادگی .....هم خالی نمی کنن مردم همراه هستند و در بدترین حالت نهایتا سکوت می کنند و فرصت می دهند.
  • DE ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    7 2
    امضاء بشود یا نشود برنامه ی هسته ای ایران با غنی سازی 95 درصد باید ادامه داشته باشد یا حتی بالاتر که روزی روزگاری احتیاج شد و کسی نگاه چپ به کشورمان کرد با همان به حسابش رسید البته ما جنگ طلب نیستیم و سلاح کشتار جمعی هم نمیسازیم تا زمانی که به ما حمله نشود اگر هم بشود تمام معادله ها باید برهم بخورد و نظم جدیدی حاکم شود و تصمیم جدید برای مسائل دفاعی و حتی تهاجمی. غربی ها هار شدند و باید مواظبشان بود.
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    8 3
    اینقدر دنبال بمذاکره نرید تا کی ذلت طلبی.گر وزیر ازخدا بترسیدی .آنچنان کز ملک ملک بودی .بجای رفتن بدنبال مذاکره بفکر تولید داخل باشید.ودور زدن تحریمها
    • DE ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      3 0
      عزیرز دل برادر قربون یه چای چند پهلو منظور قند پهلو بنوش خوابت بپره . انتخابات شد دولت عوض شد ِغربگداها رفتند این دولت جدید هیچ چیزی را به مذاکرات گره نزده است . تمام پیشرفت های بسیار مهم و اساسی در این ۷ ماه به فرض بر اینکه اگر هیچگاه تحریمها خنثی نشوند ، برنامه ریزی و پیش رفته اند .خط کلی دولت بر التماس و سینه خیز رفتن اگر بود الان برجامچای دَم کشیده بود و داشتند برجامچای های دیگری را دَم میکردند. دولت جناب رییسی سرنوت خودش و دولتش و ملت ایران را به تحریمها گره نزده است و منتظر معجزه قرن نیست که درختان چنار خیابان منظور درختان چنار کنار خیابان سیب و گلابی بدهد. و ابرها زیر پایشان را خیس کنند.
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    6 2
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم توافق مجدد با شیطان بزرگ و مستکبران و زورگویان دنیا، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام در روز ملی فناوری هسته‌ای با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 3
    یک ایران عضو آژانس انرژی اتمی هست و باید تمام مقرارت رو رعایت کنه وتمامی اعضا موظفند خرید و فروش تجهیزات اتمی رو گزارش بدن ایران بطور مخفیانه اقدام به خرید کرده وکل دعوا بر سر اینه که ایران از مقررات آژانس تخطی کرده
    • DE ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      1 0
      گروهک منافقین این تهمت را به ایران زده نادان کم سواد. ضمنا اگر کسی تهمتی در دنیا به کسی میزند باید دلایل و برهان و اسناد هم ارائه کند ولی غرب وحشی و رژیم منحوس امریکای جنایتکار به ایران میگه که ثابت کن که بیگناهی من لازم نمیدونم ثابت کنم تو خلافکاری. واقعا انسان از نفهمی افراد تعجب میکنه . آی کیوی تو احتمالا از آ کیوی پشه مالاریا هم کمتره‌چون اون دوبار پشت سرهم کسی را نیش نمیزنه فقط سه بار پشت سرهم.... به بالا
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    2 0
    هر چه مذاکرات در درجه اهمیت چندم باشد و همان روال پیش گرفته دولت با جدیت پیش گرفته شود ، و اطلاع از نیاز جهان در دوره جدید (مسئله روسیه و اوکراین) به ایران ، فعلا بهتر است ،دور از هیاهوی مورد درخواست غزب برای تاثیر گذاری در داخل ، استراحتی داشته ،تا زمانیکه آمریکا ، تن بخواسته های ایران بصورت تمام و کمال بدهد .
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 0
    باور کنید امروز منم همین فکر رو میکردم‌ که مذاکرات را کند میکنند تا روسیه رو مقصر نشان دهند یه گاگولی که از نوک‌ دماغش جلوتر رو نمی بینه امروز میگفت روسیه باعث کند شدن مذاکرات شده است‌
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 1
    کارشکنی روسیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس