کره شمالی "سلطه طلبی" آمریکا را دلیل بحران اوکراین دانست

وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه چند فرد و نهاد روس را که با برنامه موشکی کره شمالی در ارتباط بودند را به لیست تحریم‌های خود اضافه کرد.

به گزارش مشرق، آمریکا روز جمعه دو فرد و سه نهاد روسی را به بهانه حمایت از برنامه تسلیحاتی کره شمالی به لیست تحریم های خود اضافه کرد.

این تحریم‌ها یک روز پس از آن اعلام می شود که وزارت دفاع آمریکا در ارزیابی اطلاعاتی اعلام کرد که در دو آزمایش موشکی اخیر کره شمالی، پیونگ یانگ سامانه موشکی بالستیک قاره پیما را مورد آزمایش قرار داده است.

بیشتر بخوانید:

کره شمالی: آزمایش سامانه ماهواره‌ای، برای نظارت بر آمریکا است

«برایان نیلسوون» از مقام‌های وزارت خزانه داری آمریکا گفت که تحریم‌ها شبکه‌ای از شخصیت‌ها و نهادهای موجود در روسیه را که به کره شمالی در خرید قطعات سامانه‌ موشک‌های بالستیک کمک کرده‌اند، هدف قرار داده است.

این در حالی است که دولت کره شمالی بامداد پنجشنبه اعلام کرد، آزمایش سامانه ماهواره‌ای اخیر، برای نظارت بر نیروی نظامی آمریکا است.

رسانه دولتی پیونگ‌یانگ گزارش داد، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی گفته که توسعه اخیر یک ماهواره شناسایی با هدف جمع‌آوری اطلاعات در مورد ارتش آمریکا در منطقه و «نیروهای دست‌نشانده» آن است. کیم این اظهارات در زمان بازدید از آژانس فضایی کره شمالی مطرح کرده است.

بامداد یکشنبه بود که رسانه دولتی کره شمالی گزارش داد، در جدیدترین شلیک پرتابه توسط این کشور، آزمایش مهمی روی یک سامانه ماهواره‌ای تجسسی انجام شده است. 

این دومین پرتاب موشک توسط کره شمالی در یک هفته برای آزمایش تجهیزات ماهواره و نهمین پرتاب موشک در سال جاری بود.

رهبر کره شمالی پیش از این نیز به به مقامات این کشور دستور داده بود تا از سرگیری فعالیت‌های موقتاً تعلیق شده را بررسی کنند. پیونگ‌یانگ از اواخر سال ۲۰۱۷ یک تعلیق خودخواسته برای آزمایش‌های اتمی و موشک‌های بالستیک قاره‌پیما اعمال کرده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    2 1
    فقط مانده است که یانکی ها دستشویی رفتن را هم برای مردم کره شمالی و ایران و ونزوئلا و روسیه و بلاروس و سوریه و .... تحریم کنند! به جز این موضوع دیگر موردی برای تحریم نمانده است!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس