کد خبر 1350831
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۷
انتقال یک کاروان نظامی آمریکا از عراق به سوریه

به گزارش منابع خبری محلی، نیروهای موسوم به"ائتلاف بین المللی"به رهبری آمریکا یک کاروان نظامی جدید حامل تسلیحات و تجهیزات را از پایگاه‌های خود درمنطقه کردستان در شمال عراق به داخل خاک سوریه منتقل کردند

 به گزارش مشرق از اسپوتنیک، ارتش آمریکا این کاروان نظامی را از طریق گذرگاه زمینی الولید وارد سوریه کرده و همزمان گشت زنی‌های خود را در مناطقی که شاهد تظاهرات مردمی درمخالفت با حضور نیروهای آمریکایی است، تشدید کرده است.

منابع محلی به اسپوتنیک گفتند: نیروهای ائتلاف روز جمعه این کاروان متشکل از ۴۰ کامیون حامل سلاح و تجهیزات لجستیکی را از شمال عراق از طریق منطقه الیعروبیه در مرز سوریه و عراق در شمال شرقی استان حسکه منتقل کردند.

این منابع افزودند: این کاروان به محض ورود به سمت پایگاه نظامی آمریکا واقع در منطقه رمیلان (فرودگاه «خراب الجیر») حرکت کرد تا برای انتقال به دیگر پایگاه‌های نظامی واقع در حومه حسکه و دیرالزور- محل قرارگرفتن  چاه‌های نفت و گاز سوریه- آماده سازی شود.

به گفته این منابع انتقال کاروان تجهیزات نظامی در شرایطی صورت می گیرد که نیروهای «ائتلاف بین‌المللی» به گشت‌زنی با خودروهای زرهی نظامی و تانک‌های «برادلی» در مناطق استان‌های حسکه و دیرالزور که صحنه ادامه تظاهرات و اعتراض‌ها به حضور این نیروهاست، ادامه می‌دهند.

این منابع افزودند: این گشت‌ها و تانکهای زرهی پیوسته در حال تلاش برای تسخیر مواضع استقرار ارتش سوریه در استان حسکه هستند که با مقاومت نیروهای ارتش سوریه با حمایت قبایل عرب مواجه می‌شوند.

امروز  شهرک‌های الکشکیه و ابوحمام در حومه شرقی دیرالزور، شاهد تظاهرات مردمی برای محکوم کردن عملیات ارتش آمریکا و نیروهای موسوم به "ارتش دموکراتیک سوریه" هوادار آمریکا در این منطقه و دستگیری جوانان قبیله شعیطات بود، تظاهرکنندگان خواهان آزادشدن غیرنظامیانی بودند که طی این حملات، بازداشت و زندانی شده اند.

به گفته منابع خبری محلی تظاهرکنندگان با سردادن شعارهایی علیه نیروهای «ائتلاف بین المللی» خواستار پایان دادن به اقدامات شبه نظامیان وفادار به آنها در سازمان نیروهای موسوم به "ارتش دموکراتیک سوریه" علیه مردم منطقه شدند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • !! IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 0
    شیطان بزرگ مذبذب !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس