مئیر بن شبات

رئیس پیشین شورای امنیت ملی اسرائیل گفت: آمریکا در حال تسلیم شدن در مقابل ایران است.

به گزارش مشرق، «روزنامه کیهان» در بخش اخبار ویژه خود نوشت:مئیر بن شبات، رئیس پیشین شورای امنیت ملی اسرائیل در گفت‌وگو با «جروزالم‌پست» اظهار داشت: توافقی که اکنون بین آمریکا و ایران در حال شکل گرفتن است موقعیت آمریکا را در خاورمیانه تضعیف می‌کند. زیرا، حتی اگر متحدان آمریکا صریحاً آن را نگویند، اما، بوضوح می‌بینند که چنین توافقی تسلیم در مقابل ایران است که موجب تقویت جمهوری اسلامی و تشدید تهدیدهای آن در منطقه خواهد شد.

مشاور پیشین امنیت ملی اسرائیل، گفته است: توافق اتمی با ایران، مسابقه تسلیحات اتمی در منطقه را در پی خواهد داشت و هیچ‌یک از اینها به ثبات خاورمیانه کمک نخواهد کرد. 

مئیر بن شبات در ادامه گفته است: توافق اتمی با ایران در واقع مسیر دستیابی این کشور را به سلاح اتمی خواهد گشود و خود رژیم ایران با درس‌گیری از تجربۀ جنگ در اوکراین تلاش‌های خود را برای دستیابی به سلاح اتمی دوچندان خواهد کرد.

به گمان مئیر بن شبات، از پیامدهای جانبی توافق جدید اتمی با ایران دستیابی دوباره ایران به منابع هنگفت برای تقویت «محور شیعه» از جمله حزب‌الله در منطقه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 1
    دارند ما را فریب می دهند، در حالی که تیتر درستش این است، آمریکا در حال تسلیم در مقابل روسیه است
    • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      1 0
      اگه اینطوریه که دم روسیه گرم که آمریکا رو تسلیم کرد!!!! خخخخخخخ
    • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      1 0
      بر فرض این موضوع؛ تو چرا ناراحتی؟! مگر از یانکی ها مواجب می گیری که نگران قطع شدنش هستی؟! هرکس به یانکی ها تکیه کرد از اولش فریب خورده بود! امثال تو که در مقابل حسنی مبارک و مرسی و زلنسکی و اشرف غنی، عددی نیستند!
    • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      1 0
      مرگ بر اسرائیل.تا گور به گور شید همه ی شما صهیون ها
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 1
    از کی تا حالا مقامات اسرائیل حرفشون سند شده؟
    • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      1 0
      سند نشده، مشرق فقط هروقت اینا و گاوچرونا و غربگداها یه حرفی میزنن منتشر میکنه که ما خبر داشته باشیم، همین!!!
    • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      1 0
      از وقتی که دولت روحانی و هوادارانش مخالفت صهیونی ها با قرارداد ننگین برجام را سند خوب بودنش می گفتند !!!!
  • علی IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    1 0
    به نظر من آمریکا از به راه انداختن سریع جنگ اوکراین چند هدف رو دنبال می کرد که در دنیا به واسطه جنگ کم رنگ جلوه کند 1- پذیرفتن شروط ایران با کمترین بازتاب در دنیا 2-پذیرفتن ارتباط با ونزوئلا 3- درگیر کردن اروپا و روسیه تا فروپاشی خودش رو به تاخیر بندازه.و....... ولی از آنجایی که نظر خدا با کد خدا فرق میکنه در بیشتر این پیش بینیها شکست میخوره
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم توافق مجدد با شیطان بزرگ و مستکبران و زورگویان دنیا، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام در روز ملی فناوری هسته‌ای با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس