روسیه اسنادی از حمایت آمریکا از آزمایشگاههای شیمیایی اوکراین دارد

اوکراین به چند آزمایشگاه بیولوژیک دستور داده تا نمونه‌هایی از پاتوژن‌های خطرناک را نابود کنند.

 به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، مسکو شواهدی را ارائه کرده است که نشان می‌دهد کیف به چندین آزمایشگاه بیولوژیک که از آمریکا بودجه دریافت کرده‌اند، دستور داده است تا نمونه‌هایی از پاتوژن‌های خطرناک را نابود کنند.

وزارت دفاع روسیه می‌گوید شواهدی دارد که نشان می‌دهد این آزمایشگاه‌های زیستی روی سلاح‌های بیولوژیکی کار می‌کردند که اقوام خاصی را هدف قرار می‌دهد.

آمریکا مدتی است که از سوالات در مورد این واقعیت که آزمایشگاه‌های زیستی در اوکراین را تأمین مالی می‌کند طفره می‌رود، تا اینکه معاون وزیر امور خارجه آمریکا، «ویکتوریا نولند»، به تازگی در کنگره اعتراف کرد که واشنگتن به این آزمایشگاه‌ها کمک کرده است.

پیشتر نیز، «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل متحد، به اعضای شورای امنیت هشدار داد که عوامل بیماری‌زای خطرناک می‌توانند از مرزهای اوکراین درز پیدا کرده و در سراسر اروپا پخش شوند و از اتحادیه اروپا خواسته است که این احتمال شوم را در نظر بگیرد.

وی همچنین افزود که روسیه به جامعه بین المللی در مورد خطر سرقت مواد زیستی از آزمایشگاه‌های اوکراین توسط تروریست‌ها هشدار داده است.

نبنزیا در این باره گفت: درست در کنار اتحادیه اروپا، شما یک پلتفرم آزمایشی برای آزمایشات بیولوژیکی بسیار خطرناک داشته اید. ما از شما می‌خواهیم که در مورد یک خطر بیولوژیکی بسیار واقعی برای مردم کشورهای اروپایی فکر کنید، که می‌تواند ناشی از گسترش کنترل نشده عوامل زیستی از اوکراین باشد، که همانطور که در قبال ویروس کرونا دیدیم، متوقف کردن آن غیرممکن است و در صورت وجود چنین سناریویی، تمام اروپا تحت پوشش آن قرار خواهد گرفت.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    1 0
    دم جناب پرزیدنت پوتین و روسیه گرم که دست این نامردها رو رو کرد، معلوم نبود اینها رو کجا میخواستن استفاده کنن، بر علیه ایران و عراق و سوریه و اینها، شایدم کشتار در فلسطین؟!!!
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    1 0
    بازیگری که بجای اسکار؛ جایزه صلح نوبل می گیرد ؛ جنگ زرگری تمام عیار یهودی ــــ سرانجام با توطئه چینی ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و نقش بازی موفق مهره یهودی در یک جنگ زرگری تمام عیار ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. و مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و بحران های سیاسی و رسانه ای به انحطاط برساند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بارچشم آبی اروپایی را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس