دامنه نوسان معاملات بورس سال آینده افزایش می‌یابد

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: برنامه این سازمان برای سال آتی افزایش تدریجی دامنه نوسان است؛ اما ناگفته نماند که اجرای چنین مسئله مهمی بستگی به شرایط بازار دارد.

 به گزارش مشرق به نقل از بازار سرمایه، مجید عشقی درباره اینکه آیا به تازگی تصمیمی در خصوص برگزاری انتخابات هیئت مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری اخذ شده یا خیر؟ اظهار کرد: هنوز تصمیم نهایی در خصوص برگزاری مجدد انتخابات اعضا هیئت مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی گرفته نشده و اکنون در کارگروه زیر مجموعه شورای عالی بورس در حال بررسی است و در صورت تصویب به طور رسمی اعلام خواهیم کرد.

برنامه سازمان بورس افزایش دامنه نوسان در سال آینده است

وی در ادامه در خصوص آخرین تصمیمات به منظور افزایش دامنه نوسان، گفت: در حال حاضر مصوبه قطعی هیئت مدیره سازمان در رابطه با تغییرات دامنه نوسان مشخص نیست، اما برنامه سازمان برای سال آتی افزایش تدریجی دامنه نوسان است، ناگفته نماد اجرای چنین مسئله مهمی بستگی به شرایط بازار دارد و زمان نهایی آن منوط به مصوبه هیئت مدیره سازمان خواهد بود.

موافق راه اندازی معمالات آتی انرژی هستیم

در ادامه عشقی در خصوص تأثیر راه‌اندازی معاملات آتی انرژی بر بدنه اقتصاد کشور اظهار کرد: اجرای معاملات آتی بر محصولات کالایی، نوسان قیمت کالاها را برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران قابل پیش‌بینی می‌سازد تا آنها بتوانند ریسک‌های موجود را کنترل کنند.

وی بیان کرد: امید می‌رود با اجرای معاملات آتی بر حامل‌های انرژی شاهد اتفاقات خوبی در بحث صادرات باشیم.

رئیس سازمان بورس تصریح کرد: اکنون به طور قطع نمی‌توان گفت که با اجرای معاملات آتی انرژی، بازار کالایی ما به عنوان مرجع هاب مشخص می‌شود یا خیر، زیرا این موضوع به میزان استقبال فعالان و سرمایه‌گذاران از این ابزار بستگی دارد زیرا باید از این ابزار برای کالاهای دیگر نیز بهره گرفته شود.

۹۵ درصد سود سهام عدالت به حساب سپرده گذاری مرکزی واریز شد

عشقی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر چه میزان از سود سهامداران سهام عدالت به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز شده؟ گفت: مطابق آمار تا کنون بیش از ۹۵ درصد از سود سهامداران سهام عدالت به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز شده، امید می‌رود که سر موقع پرداخت شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر فقط چند شرکت هستند که به سبب کمبود نقدینگی یا افزایش سرمایه موفق به واریز سود سهامداران سهام عدالت به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نشدند که در حال پیگیری امور آن‌ها هستیم.

فعلاً خبری از کاهش کارمزد کارگزاری‌ها نیست

رئیس سازمان بورس در پاسخ به این سوال که آیا در سال آینده کارمزد کارگزاری‌ها کاهش خواهد داشت یا خیر؟ بیان کرد: از آنجایی که در سال گذشته میزان کارمزد کارگزاری‌ها کاهش یافت و بخشی از این مبالغ به حساب صندوق توسعه بازار تزریق می‌شود به همین خاطر فعلاً تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • زیان دیده ازبورس IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    0 0
    زیان های 85درصدی چطورجبران میشه؟؟ یسوال ایاشرکتی ک کالای استراتژیک تولیدمیکنه وتوایران نایابه وانحصاردستشونه وبا بهترین قیمت وسودمیفروشن بایدازقیمت هرسهم 60هزارتومن برسه به 6هزارتومن؟؟الانم ک افزایش سرمایه داده شده 2500 وزیان بیشتر.. نظارتی رومعاملات نیست مثلانمادکامااز2800امده 400تا500تومن موقعی ک میخوادرشدکنه بازاریاب وحقوقی در عرض چندثانیه چنان ابشاری عرضه میکنن ک همه میرن صف فروش ازترس.. تورخدافقط معاملات اینایی ک بالای 80درصدزیان کردن راچک کنیدتاخرابکاری مشخصشه.. ملت ندارن میانگین کم کنن خداراخوش نمیادهنوزم بیشترزیان بدن شرکت کمک سهام خودش نمیکنه رفته 400میلیاردسهامهای دیگه میخره بجزدنبال سودهستن برای خودشون نه سهامدارها اگه کارشون درست بوداین 400میلیاردخرج سهام خودشون میکردن ک ملت فرارنکن ازبورس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس