زنجیر پای اقتصاد را باز کنیم/ افزایش اختیارات اقتصادی استان ها

وزیر اقتصاد و امور دارایی با بیان اینکه زنجیرهای پای نظام اجرایی و اقتصادی را باز کنیم، گفت: بخشی از اختیارات وزارت خانه به استان ها واگذار می شود.

 به گزارش مشرق، سید احسان خاندوزی بعدازظهر جمعه در جلسه شورای اداری چالوس با اظهار اینکه اختیارات لازم برای رفع مسائل باید به مناطق سپرده شود، افزود: البته نظارت، شفافیت و پاسخگویی باید وجود داشته باشد.

وی با تاکید اینکه اگر زنجیرها برپای نظام اداری و اجرایی کشور تنیده نشده بود، باید مسائل و مشکلات زودتر حل می‌شد، گفت: اگر این زنجیرها نبود دردهای مزمن چندساله ایجاد نمی‌شد.

وزیر اقتصاد و دارایی به مسائل و مشکلات حوزه مالیاتی و بانکی اشاره کرد و گفت: هفته آینده در وزارت اقتصاد و دارایی طی بخشنامه‌ای تعدادی از اختیاراتی را که تا امروز مدیران کل استان‌ها نداشتند و باید به تهران برای رفع آن مراجعه می‌کردند، به استان‌ها واگذار می‌کنیم.

خاندوزی گفت: این اختیارات در حوزه‌های مالیاتی و وزارت اقتصاد و دارایی به استان‌ها واگذار می‌کنیم.

خاندوزی با بیان اینکه از شورای هماهنگی بانک‌های دولتی خواستیم سقف اختیارات بانک‌های استان را افزایش دهند، گفت: لزومی ندارد برای پرونده‌هایی مکرر به تهران و مرکز مراجعه شود.

علی قاسمی فرماندار شهرستان چالوس نیز با اشاره به مطالبات و مشکلات شهرستان، ضرورت احداث و تکمیل زیرساخت‌های شهرهای چالوس، هچیرود و مرزن آباد، تکمیل مسکن مهر، پروژه آبرسانی به شهرها و روستاهای هدف، تکمیل مصلی، شهرک صنعتی مرزن آباد، بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی را از جمله مشکلات و درخواست‌ها بیان کرد.

در این مراسم از خانواده شهید رضا قربانی میانرودی تجلیل به عمل آمد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بوسجين IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    0 0
    اتفاقا همان اقداماتي است كه در دولت نهم و دهم اغاز شد و به علت كارشكني ها و عدم همراهي مجلس نتيجه مطلوب عايد نشد الان هشت سال است سازمان برنامه بودجه احياء شد كدام گلي را به سر ملت و زندگيش زده ما بايد تجديد سازمان براي چالاكي و اجرا و كنترل دقيق ايجاد كنيم و بر اساس ان اختيارات با نظارت به استانها داده شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس