کد خبر 1350568
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱
هفدهمین سفرستانی دولت سیزدهم| بازدید سرزده رئیس جمهور از بندر امیرآباد/ برنامه کاری اعضای هیئت دولت در استان مازندران

وزیران دولت سیزدهم و اعضاء کابینه در جریان سفر رئیس جمهور به مازندران، امروز از مناطق مختلف استان سرکشی می‌کنند.

به گزارش مشرق، آیت الله رئیسی صبح امروز در هفدهمین سفر استانی به مازندران سفر کرد تا از نزدیک ضمن بازدید از ‌طرح‌ها و پروژه‌های صنعتی و عمرانی و زیربنایی این استان، دیداری با اقشار مختلف مردم، نخبگان ایثارگران و خانواده شهدا داشته باشد و در پایان با حضوردر شورای اداری و نشست خبری به تشریح مصوبات این سفر بپردازد.

بازدید سرزده رئیس جمهور از بندر امیرآباد

رئیس جمهور در نخستین بازدید سرزده خود در سفر استانی به مازندران، از بندر امیرآباد کرد و در جریان فعالیت ها و اقدامات این بندر در راستای واردات کالاهای اساسی و غیره قرار گرفت.

منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر آباد در شرق استان مازندران و فاصله 51 کیلومتری شهرستان ساری قرار دارد. این منطقه ویژه اقتصادی با دارا بودن اراضی وسیع پشتیبانی به مساحت 1060 هکتار ( قابل افزایش تا 2120 هکتار )، قرار گرفتن در مسیر کریدور بین‌المللی ترانزیت شمال - جنوب و بهره مندی از موقعیت خاص و استثنایی نقش مهمی را در ابعاد ملی و منطقه ای به عهده گرفته است.

 با عنایت به اهمیت استراتژیکی دریای مازندران و وجود بازارهای عظیم اطراف آن همراه با پتانسیل‌های اقتصادی و تجاری فراوان مانند استخراج و سواپ منابع انرژی،‌ حمل و نقل، ارتباطات و ترانزیت کالا توسعه این مجتمع عظیم بندری مورد توجه ویژه قرار گرفته و انتظار می رود با اجرای طرح توسعه در سال‌های آینده جایگاه شایسته ای را به ویژه با فعال‌تر شدن کریدور شمال - جنوب و افزایش سرمایه گذاری در اراضی پشتیبانی در عرصه تجارت بین‌المللی ایفا نماید. این بندر می تواند خدمات غله، کالای عمومی، نفتی، رورو، کانتینری، نگهداری و پردازش کالا برای صاحبان کالا و بخش های دولتی به ارائه خدمت بپردازد.

 برنامه کاری اعضای هیئت دولت در استان مازندران

رئیس جمهور امروز جمعه 20 اسفند ماه 1400  در هفدهمین سفر استانی به مازندران سفر کرده است که در این سفر 16 عضو کابینه رئیس جمهور همراهی می‌کنند. چند تن از وزیران و اعضاء دولت، امروز با حضور در شهرستان‌های مختلف استان، از نزدیک با مسائل و مشکلات مردم این مناطق آشنا خواهند شد.

برنامه سفر وزیران دولت به شهرستان‌های مختلف استان مازندران:
نوری وزیر آموزش و پرورش در قائم شهر
خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی در چالوس، نوشهر و کلاردشت
عین اللهی وزیر بهداشت به نور و محمودآباد
ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی به بابلسر و فریدونکنار
فاطمی امین وزیر صنعت و معدن به بابل
وحیدی وزیر کشور به نکا و میاندورود
ضرغامی وزیر میراث فرهنگی به عباس آباد، تنکابن و رامسر
سجادی وزیر ورزش به سیمرغ و جویبار
میرکاظمی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به ساری
سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به بهشهر و گلوگاه
حسینی معاون رئیس جمهور در امور مجلس به سوادکوه و سوادکوه شمالی
خزعلی معاون رئیس جمهور در امور بانوان، اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور و مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور نیز رئیس جمهور را در این سفر همراهی می‌کنند.

استاندار مازندران جزئیات سفر رئیس جمهور را اعلام کرد

 سید محمود حسینی‌پور در جمع خبرنگاران در استانداری مازندران، اظهار کرد: سفر رئیس جمهوری به استان تدارک دیده شد و در این سفر 16 تن از اعضای کابینه هم رئیس جمهور را همراهی خواهند کرد.

وی افزود: با توجه به شرایط کرونایی، رئیس جمهور دیدار عمومی و مردمی نخواهد داشت اما وی در این سفر ضمن بازدید از طرح‌ها، سه نشست دیدار با اقشار مردم، دیدار با مجموعه کارشناسان ارشد محیط زیست با توجه به موضوعاتی که پیرامون این حوزه در مازندران مطرح است و همچنین شرکت در شورای اداری استان برگزار خواهد کرد.

استاندار مازندران تصریح کرد: در نشست شورای اداری مازندران، اعضای هیات دولت که به شهرستان‌ها اعزام شدند، گزارش‌های کاری خود را از نقاط مختلف مازندران به رئیس جمهور ارائه خواهند داد.

حسینی‌پور ادامه داد: باتوجه به این که شرایط ملاقات عمومی در سفر رئیس جمهور بدلیل شرایط کرونایی میسّر نیست راهکارهایی را برای ارتباط مردم با آیت الله رئیسی در نظر گرفتیم و مجموعه‌ای در مرکز استان در سامانه 111 مستقر هستند و اقشار مردم می‌توانند با شماره‌گیری 111 دغدغه، مشکلات و پیشنهادات خود را با رئیس جمهور در میان بگذارند و بعد از انجام تماس تلفنی، برای فرد پیامک ارسال می‌شود که تقاضای شما در سامانه ثبت و بعد از آن در نهایت پاسخ دغدغه یا پرسش هم بعد از مدتی از طریق پیامک به متقاضی گزارش خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین میزهای خدمت در مرکز استان مستقر شده و کسانی که به هر دلیلی به صورت حضوری می خواهند دغدغه های خود را بیان کنند، می‌توانند در این مراکز حضور یابند.

استاندار مازندران گفت: رئیس جمهوری بازدیدهای سرزده‌ای را هم از بخش‌های مختلف استان انجام خواهند داد و امیدوار هستیم که مجموعه کارهای کارشناسی که پیش از سفر انجام شد به تصویب هیات دولت و رئیس جمهور برسد.

وی خاطر نشان کرد: مصوبات خوبی برای سفر رئیس جمهوری به استان گذرانده شد و طرح‌های بزرگی که سال‌ها بلاتکلیف بودند تعیین تکلیف خواهند شد و به این سفر برای توسعه و رونق آبادانی در کشور امیدوار هستیم.

سفر رئیس جمهور و هیات دولت سیزدهم به مازندران طبق برنامه اعلام شده از سوی استانداری امروز انجام می‌شود.

آیت الله رئیسی پیش از این به 16 استان کشور شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، گیلان و گلستان سفر کرده است.

شانزدهمین مقصد سفر رییس جمهور و هیات دولت استان گلستان بود که جمعه هفته گذشته انجام شد و مازندران هم هفدهمین مقصد سفر استانی آیت الله رئیسی انتخاب شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    8 3
    مردم از بازدیدهای بی نتیجه خسته شده اند ، شاهنامه آخرش خوش است.
    • . IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      5 1
      پس زود قضاوت نکن
    • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      0 32
      زود قضاوت نکن؟!!!!! ۸ ماه زمان کمی برای قضاوته!؟!! هر چه بود دیدیم امیدی نیست !!!!
    • IR ۰۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      3 0
      جناب 17:47، اولآ 8 ماه رو از کجا درآوردی ، دولت سیزدهم از شهریور شروع بکار کرد که حدود 6 ماه میشود و از این مقایسه ساده میشه فهمید که مقرضانه داری نظر میدی دومآ دولت فعلی هم باید با تلاشهای مستمر اشتباهات و کم کاری های دولت قبل رو اصلاح و جبران کنه و هم وظایف روزمره خودش رو انجام بده یعنی مثل اینکه به اندازه دو برابر یک دولت باید کارو تلاش کنه ضمنآ طبق نظر کارشناسان حدود یکسال باید از تلاش های دولت جدید بگذره تا نتیجه اش به خوبی اعیان شود...
  • یا حق IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    1 1
    اینهمه گزارش در زندگی و سفره مردم آرامش و رونقی نیست . آقایون شرمنده زن و بچه و زیر فشار اقتصادی استخون هاشون ریز شده و بچه هاشون ناامید و سرخورده . فقط تورم و بیارین پایبن مستاجرا که به نون شب هم محتاجن
  • قادری IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    0 0
    درود
  • b IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    0 0
    بعععععلههههه
  • محمد IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    0 0
    بازدید سرزده یعنی ناآگاهی از موضوعات و ناتوانی در مدیریت ، آقای رییسی هم سر زده نمی ره بی خود هی نگید سرزده .
  • ZOHA IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    0 0
    آقای رئیسی بازم یه چیزی یادش رفت! به برنجکارهای گیلان ومازندران تذکر بدن که شالیزارهاروبه مهاجرین وغیر به خاطر(سختی کار.نداری.حرص وطمع )نفروشن..
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    0 0
    مادمدارها درحال فنا هستیم یک کلمه صحبت نکرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس