کد خبر 1350604
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
بازدید رئیسی از سواحل آزادسازی شده مازندران

رئیس جمهور در هفدهمین سفر استانی‌، از نزدیک از ‌طرح‌ها و پروژه‌های صنعتی و عمرانی و زیربنایی ‌استان مازندران بازدید می‌کند.

‌به گزارش مشرق، رئیس جمهور در ادامه بازدیدهای سرزده خود در سفر استانی به مازندران،‌ از محل در حال احداث نیروگاه زباله‌سوز ساری بازید کرد و در جریان وضعیت ساخت این نیروگاه قرار گرفت و پیگیر زمان افتتاح نیروگاه شد که پس از توضیحات مسئولان مربوطه آیت‌الله رئیسی از استاندار مازندران خواست ‌تا ۶ ماه آینده تاسیسات و ابنیه نیروگاه زباله‌سوز ساخته و تکمیل شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه تکمیل این نیروگاه از مطالبات به حق مردم استان مازندران است، اظهار داشت: قطعا تا پایان سال نشستی با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار و ‌برای تامین اعتبار این پروژه فکری شود.‌

معضلات جمع آوری دفن زباله که پیامدهایی از جمله آلودگی زیست محیطی، تنشهای سیاسی، اجتماعی و اعمال هزینه های گزافی برای شهرداری ها دارد. نگاه مدیران کشوری و استانی ازجمله شهرداری ساری به جای تبدیل زباله به کمپوست، به سمت تبدیل زباله به انرژی (برق) معطوف گردیده و در همین راستا قرارداد احداث یک نیروگاه زباله سوز با ظرفیت روزانه ۴۵۰ تن در شهر ساری منعقد شده است.  از مهمترین مزایای زباله سوز می توان به مساحت کم مورد نیاز، عدم وابستگی به شرایط جوی و اقلیمی، سرعت و سهولت دفع پسماند، خاکستر پاک قابل استفاده، کاهش سریع حجم پسماند، دفع پسماندهای خطرناک، کاهش هزینه های نگهداری و دفع پسماند، کاهش میزان آلاینده های هوا، کاهش خطر آلوده گی آبهای سطحی اشاره نمود.

پروژه مذکور در استان مازندران، شهرستان ساری کیلومتر ۱۰ جاده خزرآباد، جنوب شهرک صنعتی شماره ۱، در زمینی به مساحت حدود ۴۲۰۰۰ متر مربع احداث شده است.

 بازدید رئیس جمهور از سواحل خزرآباد

بازدید رییسی از یک نیروگاه و سواحل خزرآباد

‌رئیس جمهور در ادامه بازدیدهای سرزده خود در سفر استانی به مازندران،‌ از ساحل خزرآباد بازدید کرد و در جریان ‌آزادسازی سواحل به ویژه در این ساحل قرار گرفت.

آیت‌الله رئیسی در این بازدید با صیادان منطقه به گفت‌وگو پرداخت و در جریان مشکلات آنان قرار گرفت و از مسئولان مرتبط خواست سریعا مشکلات آنان را برطرف کنند. صیادان نیز از اقدام دولت برای آزادسازی سواحل قدردانی کردند.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده برای آزادسازی سواحل‌ بر حفظ مسائل امنیتی و جان مردم در استفاده مناسب از ساحل تاکید کرد و گفت: آزادسازی سواحل باید با ‌قاطعیت اجرا شود تا عموم مردم بتوانند از ساحل نهایت استفاده را ببرند.

‌وی با بیان اینکه برخی از اماکن ‌ارگان‌های دولتی باید در اختیار مردم قرار گیرد، تصریح کرد: مسئولان پس از آزادسازی سواحل ویلاهای دولتی را جهت استفاده مردم آماده کنند.

در بازدید رئیس جمهور از سواحل آزاد شده، شماری از مردم و گردشگران با رئیس جمهور گفتگو کردند. رئیس جمهور همچنین تاکید کرد مطالبات و حقوق همه کارگران پیمانی شرکت‌های طرف قرار داد دولت باید قبل از پایان سال پرداخت شود.

‌تصرف سواحل خزر توسط دستگاه‌ها و نهادهای دولتی یکی از موضوعاتی است که طی سال‌های گذشته بارها مورد اعتراض جامعه قرار گرفته است و طی این مدت هیچگاه برخوردی جدی با این معضل صورت نگرفته است.

در جریان سفر حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، رئیس جمهوری به استان گیلان مساله تصرف سواحل و لزوم آزادسازی آن مورد تاکید مجمع نمایندگان استان قرار گرفت و رئیس جمهور نیز دستور ویژه‌ای را برای آزادی سازی سواحل تصرف شده خزر صادر کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس