کد خبر 1350608
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
گوش شنوای آقای رئیس‌جمهور برای شنیدن درددل‌های محیط‌بانان میانکاله + عکس

رئیس‌جمهور در بازدید از میانکاله با محیط‌بانان از نزدیک گفت‌وگو کرد و در این بازدید دستور داد؛ با توجه به اینکه در این منطقه آتش‌سوزی‌های فصلی اتفاق می‌افتد یک ایستگاه آتش نشانی ایجاد شود.

به گزارش مشرق، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور روز جمعه از تالاب میانکاله بازدید کرد.در این بازدید رئیس‌جمهور با محیط‌بانان منطقه گفت‌وگو کردند و سوالاتی در ارتباط با وضعیت میانکاله و بیشترین مسائل و مشکلاتی که محیط‌بانان منطقه با آن دست به پنجه نرم می‌کنند مطرح شد.

با وجود اینکه مزایا و حقوق برای محیط‌بانان است ولی آنان در این بازدید اصلی‌ترین مسائل میانکاله از جمله خشکی تالاب،  مشکل پسروی آب، حق‌آبه‌های زیست‌محیطی و چاره‌اندیشی در ارتباط با آتش‌سوزی‌های مکرر در منطقه را مطرح کردند.

رئیس‌جمهور پای درددل‌های محیط‌بانان میانکاله+عکس

علی کلانه رئیس ذخیره‌گاه زیست‌کره میانکاله در این باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد:  مهم‌ترین مشکلاتی که در تالاب با آن مواجه هستیم بحث تامین اعتبار حق‌آبه‌های زیست‌محیطی، چاره‌اندیشی در ارتباط با آتش‌سوزی‌های مکرر در منطقه و مشکل خشکی و پسروی آب از مهم‌ترین مسائلی بوده که در این بازدید از رئیس‌جمهور درخواست کردیم.

مسلم آهنگری فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران نیز در این بازدید با اشاره به اینکه آب خلیج به شدت دارد خشک می‌شود، اظهار کرد: سال گذشته ۱۵ کیلومتر قسمت غرب خلیج خشک شد اگر فکری نشود در آینده با خطر جدی مواجه خواهیم شد که در این زمینه رئیس‌جمهور خطاب به سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست دستور دادند بحث خشک شدن تالاب را حتما پیگیری کنند.

وی افزود: بحث دیگر بودجه برای گردش آبی خلیج بوده که باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

رئیس‌جمهور پای درددل‌های محیط‌بانان میانکاله+عکس

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران اضافه کرد: موضوع دیگر مطرح شده در این بازدید، بحث آتش‌سوزی بوده که باید پایگاه آتش‌نشانی راه‌اندازی شود.آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور باتوجه به دغدغه محیط‌بانان ضمن آگاهی از مشکلاتی که این منطقه را تهدید می‌کند، اظهار کرد: احیا و نگهداری این منطقه از اهمیت زیادی برخوردار است و سرمایه ارزشمندی است که باید برای نسل‌های آینده حفظ شود.

وی با تاکید بر اینکه هر اقدامی که برای احیاء و نگهداری منطقه میانکاله لازم است انجام شود، افزود:  توجه جدی به حفظ حیات وحش و زیستگاه پرندگان در این منطقه مورد تاکید است.

رئیس‌جمهور با اعلام اینکه هرگونه اقدامی در این منطقه با رعایت اصول زیست محیطی و حفظ طبیعت باشد، افزود: ایجاد طبیعت‌گردی در منطقه میانکاله می‌تواند برای مردم محل درآمد و اشتغال به همراه داشته باشد.

رئیس‌جمهور پای درددل‌های محیط‌بانان میانکاله+عکس

رئیسی دستور داد با توجه به اینکه در این منطقه آتش‌سوزی‌های فصلی اتفاق می‌افتد یک ایستگاه آتش نشانی ایجاد شود. آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور هفته گذشته در سفر به استان گلستان نیز از آشوراده و خلیج گرگان میانکاله بازدید کرده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • محمدایوب IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    6 0
    آقای رییسی. روحانی گفته دولتش برای انتقال تجربیاتشان اماده هستند. تا در بازدید ها از ماشین پیاده نشوید ودوسال در کاخ روی صندلی بمانید. در هنگام سیل و زلزله در سفر تفریحی در قشم بمانید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس