نباید کرونا را تمام شده فرض کنیم

معاون اول رییس جمهور با اشاره به شیب نزولی مبتلایان به کرونا و کاهش موارد بستری و فوتی ها در کشور گفت: در این شرایط نباید کرونا را تمام شده فرض کنیم.

به گزارش مشرق، مخبر عصر امروز(چهارشنبه) در جلسه روسای کمیته های تخصصی کرونا با اشاره به در پیش بودن مراسم نیمه شعبان، عید نوروز و ماه مبارک رمضان، تأکید کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی و انجام واکسیناسیون به ویژه جدیت در تزریق دوز سوم می تواند به برگزاری مراسم ها به شکل اطمینان بخش کمک کند.

وی لزوم تداوم همکاری و مشارکت مردم در اجرای پروتکل های بهداشتی نظیر زدن ماسک، فاصله گذاری و انجام واکسیناسیون را خاطرنشان ساخت و گفت: در دو سال گذشته مردم با توجه به شیوع کرونا در زمینه چگونگی برگزاری مراسم های مذهبی و ملی همکاری کردند، اما با این وجود خوشبختانه با توجه به کار بزرگ واکسیناسیون در کشور امسال شرایط مهیاتر است.

معاون اول رییس جمهور ضمن درخواست از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و رسانه ها به ویژه رسانه ملی برای تشویق مردم به دریافت دوز سوم واکسن کرونا گفت: باید کنترل لازم روی مسافرانی که از کشورهای خارجی به داخل می آیند در مبادی ورودی و مرزهای هوایی، زمینی و دریایی انجام شود تا شاهد اشاعه بیماری در کشور نباشیم.

وی تصریح کرد: به هیچ وجه نباید کرونا را تمام شده فرض کنیم زیرا در صورت عدم رعایت پروتکل ها ممکن است این ویروس به سرعت با سویه های جدید برای کشور مشکل ایجاد کند.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به پیامدها و تبعات ناشی از شیوع کرونا در جامعه به ویژه مشکلات روحی و روانی در افراد تأکید کرد: وزارت بهداشت و درمان باید شبکه مشاوره مجازی و سامانه ای جهت ارائه راهنمایی و کمک به افراد آسیب دیده تدارک ببیند تا ۲۴ ساعته به مشاوره جویان خدمات لازم را ارائه دهند.

مخبر ایجاد نشاط و شادابی در جامعه برای مقابله با مشکلات روانی ناشی از کرونا را ضروری خواند و از دستگاه های ذیربط خواست تا برنامه های مفرح و نشاط آفرین برای مردم فراهم کند.

مخبر در ابتدای سخنان خود با تبریک اعیاد شعبانیه، دستاوردهای صنعت پزشکی کشور در تولید واکسن کرونا و سایر فراورده های پزشکی را افتخار افرین توصیف کرد و از وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشور خواست تا برای صادرات تولیدات کارخانه های دارویی کشور بازاریابی لازم را انجام دهد.

پیش از سخنان معاون اول رییس جمهور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گزارشی از میزان ابتلا، بستری و فوتی های کرونا ارائه کرد و با بیان شیب نزولی در همه بخش ها گفت: خوشخبنانه ۹۳ درصد مردم ایران دوز اول، ۸۶ درصد دوز دوم و ۳۶ درصد دوز سوم را دریافت کردند.

وی با اشاره به حضور خود در افتتاح فاز سوم کارخانه واکسن سازی برکت و گام بلند صنایع داروسازی کشور در تولید واکسن کرونا گفت: زیرساخت های بسیار خوبی برای تولید واکسن در کشور ایجاد شده که می تواند نیازهای منطقه ای و بین المللی را برطرف کند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    1 0
    نه تروخدا حتما فكر كرديد تموم شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس