کد خبر 1350153
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۶
چراغ بورس شب عید برای حقیقی‌ها روشن ماند / تداوم روند نوسانی نماگ

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با رشد ۱۱ هزار و ۷۷۹ واحد همراه شد.

به گزارش مشرق، بورس اوراق بهادار تهران که دیروز هم روند رو به رشد داشت، امروز هم در آخرین روز معاملاتی هفته با افزایش ۱۱ هزار و ۷۷۹ واحد به رقم یک‌میلیون و ۳۴۸ هزار و ۳۴۸ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با افزایش ۲ هزار و ۳۵۳ واحد به رقم ۳۴۲ هزار و ۶۹۰ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بالای ۵ میلیون و ۳۸۹ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۸ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۴۸۰ هزار فقره معامله و به ارزش ۴ هزار و ۹۸۹ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همچنین ارزش معاملات امروز فرابورس هم به بیش از ۳ هزار و ۷۲۱ میلیارد تومان رسید. با این حساب ارزش معاملات دو بازار به ۸.۷ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز شدند به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی ۸۸ صدم درصد رشد کردند. این دو شاخص با معیار هم‌وزن ۶۹ صدم درصد افزایش یافتند.

شاخص آزاد شناور ۹۵ صدم درصد افزایش یافت. شاخص بازار اول بورس ۱.۲ درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس ۴۶ صدم درصد رشد کرد.

امروز نمادهای چادرملو، پالایش نفت تهران، پالایش نفت اصفهان، گسترش نفت و گاز پارسیان، پالایش نفت بندرعباس، پتروشیمی پردیس و ایران‌خودرو به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با افزایش ۱۲۴ واحدی به رقم ۱۸ هزار و ۲۷۰ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۱۸ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس هم به ۳۱۴ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از ۳.۸ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۴۰ هزار فقره معامله و به ارزش ۳ هزار و ۷۲۱ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس، پالایش نفت لاوان، سنگ‌آهن گوهرزمین، نیروی برق دماوند، پویا زرکان آقدره و پالایش نفت شیراز به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

امروز همچنین رئیس سازمان بورس اعلام کرد، سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۹۹ شرکت‌های سرمایه‌پذیر به میزان بیش از ۹۷ درصد دریافت شده و از روز شنبه به حساب ذینفعان سهام عدالت واریز می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس