کد خبر 1357734
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴
رشد ۶.۴ درصدی شاخص در نخستین هفته معاملاتی بورس در سال جدید

شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت با ۸۷ هزار واحد افزایش، معادل ۶.۴۸ درصد رشد کرد.

به گزارش مشرق، در جریان معاملات بازار سرمایه در هفته‌ گذشته طی ۵روز معاملاتی تعداد ۵۷میلیارد و ۸۶۷میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۲۴۲هزار و ۴۵۲میلیارد ریال در بیش از ۲ میلیون و ۴۶۴هزار و ۹۱۴دفعه مورد معامله قرار گرفت که حجم، ارزش و نوبت‌های معاملات به ترتیب ۴۸.۱۴ درصد رشد، ۳۴.۴۱ درصد افت و ۴۱.۰۷ درصد افزایش را نسبت به هفته قبل‌تر تجربه کردند.

بیشتر بخوانید:

بهبود امیدوارکننده شاخص‌های اقتصادی در پایان ۱۴۰۰

این درحالی است که تعداد ۳۲۷۱میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۶۱هزار و ۵۹۰میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۴۲.۰۶ و ۲۳.۳۷ درصد کاهش همراه شدند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات هفته گذشته با ۸۷ هزار و ۱۱۹واحد افزایش، معادل ۶.۴۸ درصد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۴۳۲هزارو ۱۳۸واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با ۲۳هزار و ۱۱۱واحد افزیش، معادل ۶.۷۴درصد رشد کرد و رقم ۳۶۵هزار و ۹۰۸واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۶۷ هزار و ۷۸۱واحد افزایش به رقم ۱۱۱۱هزار و ۲۵۶ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۶۳هزار و ۱۵۸ واحد رشد، به عدد ۲ میلیون و ۶۹۱هزار و ۲۵۸واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۶.۵درصد افزایش و شاخص بازار دوم با ۶.۴۵درصد رشد همراه شدند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس