کد خبر 1244064
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۵
بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با ا فزایش ۱۴ هزار ۵۳۸ واحد روبه‌رو شد.

به گزارش مشرق، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند روبه‌ رشد مواجه شد، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش ۱۴ هزار و ۵۳۸ واحد به رقم یک میلیون و ۲۸۵ هزار و ۲۸۲ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با افزایش ۵۱۱۹ واحد به رقم ۳۹۷ هزار و ۶۰۶ واحد رسید.

ارز بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون ۵۵ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۷.۴ میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۸۶۷ هزار نوبت معامله و به ارزش ۵۳۹۰ میلیارد  تومان داد و ستد کردند.

همچنین در فرابورس ایران امروز بیش از ۲۳ هزار و ۷۵۷ میلیارد تومان معامله شد، با این حساب ارزش معاملات دو بازار بورس و فرابورس به بیش از ۲۹ هزار و ۲۶۹ میلیارد تومان رسید.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز بودند به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت در معیار وزنی ارزشی ۱.۱ درصد رشد کردند. همچنین این دو شاخص با معیار هم‌وزن ۱.۳ درصد رشد کردند.

افزایش ۱۴ هزار و ۵۳۸ واحدی شاخص بورس تهران

نقشه معاملات امروز بورس تهران

شاخص آزاد شناور ۹۵ صدم درصد رشد کردند. شاخص بازار اول بورس ۱.۵ درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس ۵۷ صدم درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای فولاد مبارکه، ملی‌مس، گل‌گهر، پتروشیمی پردیس، پالایش نفت اصفهان و پتروشیمی جم همگی بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و در سمت دیگر نماد شستا بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته است.

امروز نمادهای پرتراکنش شامل لیزینگ کارآفرین، سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، مدیریت ارزش صندوق بازنشستگی کشوری، دارویی برکت، صنایع ملی مس ایران، ایران خودرو و پالایش نفت اصفهان بوده‌اند.

افزایش ۱۴ هزار و ۵۳۸ واحدی شاخص بورس تهران

وضعیت امروز پالایش یکم

خریداران واحدهای سرمایه‌گذاری پالایشی یکم هنوز با گذشت ۱۰ ماه با ۳۰ درصد زیان همراه هستند، هر واحد پالایشی یکم روز اول ۱۰ هزار تومان فروخته شد، امروز فقط ۷۰۰۱ تومان معامله می‌شود.

امروز در فرابورس ایران شاخص کل ۱۹۱ واحد رشد کرده و به رقم ۱۸ هزار و ۶۱۸ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۳۲ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران در فرابورس بیش از ۲.۹ میلیارد سهام و حق تقدم در قالب ۴۷۵ هزار نوبت معامله و به ارزش ۲۳ هزار و ۸۵۷ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای پتروشیمی مارون، سنگ‌آهن گهرزمین، ذوب‌آهن، پتروشیمی تندگویان و مدیریت انرژی امیدتابان هور بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و برعکس نمادهای پتروشیمی زاگرس و صنعتی مینو بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته است.

نمادهای پرتراکنش شامل محصولات کاغذی لطیف، تهیه غذای دناآفرین فدک، توسعه و تولید سرب و روی ایرانیان، توسعه و عمران استان کرمان، گسترش صنایع روی ایرانیان، چوب خزر کاسپین و پتروشیمی ارومیه بوده‌اند.

افزایش ۱۴ هزار و ۵۳۸ واحدی شاخص بورس تهران

روند یکساله شاخص بورس تهران

از محل منابع ایجاد شده در بورس و فرابورس می‌توان پروژه‌های سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارها را در شرکت‌های بورسی و فرابورسی اجرا کرد و یکی از روش‌های توسعه سرمایه‌گذاری در صنایع بزرگ از طریق تأمین مالی بورسی و فرابورسی انجام می‌شود اما سرمایه‌گذاری در بورس همراه با ریسک و سود و زیان است بنابراین باید سرمایه‌گذاری حتماً از محل پس‌انداز و در یک چشم‌انداز بلندمدت حداقل یک ساله صورت گیرد تا سرمایه‌گذار دچار زیان نشود.

همچنین برای سرمایه‌گذاری در بورس حتماً باید مطالعه، مشاوره و سپس معامله انجام شود و با توجه به مشارکت گسترده مردم در بورس لازم است سود سهام مردم به صورت غیر حضوری و از طریق سامانه‌ جامع اطلاعات مشتریان سجام واریز شود تا مردم برای دریافت سودهای اندک خود در بانک‌ها معطل نشوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس