مجلس نمایندگان آمریکا به ممنوعیت واردات نفت روسیه رای می‌دهد

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای اعلام کرد که این نهاد امروز به لایحه ممنوعیت واردات نفت و محصولات انرژی روسیه رأی خواهد داد.

به گزارش مشرق، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای اعلام کرد که این نهاد امروز به لایحه ممنوعیت واردات نفت و محصولات انرژی روسیه رأی خواهد داد.

به گفته پلوسی، این لایحه شامل سه ماده اصلی است که روسیه را از اقتصاد جهانی منزوی و از هر نظر ضعیف‌تر می‌کند.

او با اعلام برخی از جزئیات تصریح کرد: این لایحه واردات نفت و محصولات انرژی روسیه را به آمریکا ممنوع می‌کند. این لایحه اقداماتی را برای بررسی دسترسی روسیه به سازمان تجارت جهانی و بررسی چگونگی کاهش بیشتر سهم روسیه در اقتصاد جهانی انجام خواهد داد. این لایحه سند ماگینتسکی را مجدداً فعال و تقویت می‌کند تا آمریکا بتواند تحریم‌های بیشتری را علیه روسیه اعمال کند.

قانون ماگینسکی در زمینه مبادلات تجاری با روسیه است که در سال ۲۰۱۲ در سنای آمریکا تصویب شد و تحریم‌های روادیدی علیه برخی مقامات روسیه که به عقیده آن‌ها ناقض حقوق بشر هستند در نظر گرفته است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا سخنان خود درباره اقدامات محدود کننده علیه روسیه به بهانه تحولات اوکراین را آغاز کرد. رئیس جمهور آمریکا در این باره گفت: من هدف قرار دادن اقتصاد روسیه را با ممنوع کردن واردات نفت و انرژی از این کشور اعلام می‌کنم. آمریکا از اوکراین حمایت می‌کند و این حمایت خود را آشکارا اعلام کرده است!

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس