به گزارش مشرق، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین در حساب کاربری خود در توئیتر به تصمیم «جوبایدن»، رئیس جمهور آمریکا درباره تحریم نفت و انرژی روسیه واکنش نشان داد و از بایدن بخاطر این تصمیم قدردانی کرد.

زلنسکی همچنین پس از اعلام ممنوعیت واردات نفت روسیه توسط آمریکا، از بایدن خواست تا دیگر رهبران سیاسی را نیز تشویق به انجام همین اقدام کنند.

رئیس جمهور اوکراین در این ارتباط نوشت: از رهبری ایالات متحده و کاخ سفید بخاطر ضربه زدن به قلب ماشین جنگی پوتین و ممنوعیت نفت، گاز و زغال سنگ روسیه در بازار ایالات متحده سپاسگزاریم.

زلنسکی در ادامه گفت: سایر کشورها و رهبران را هم تشویق کنید که از این اقدام پیروی کنند.

ساعاتی پیش از این، رئیس جمهور آمریکا در واکنش به حمله روسیه به اوکراین، رسماً واردات نفت خام از روسیه را ممنوع کرد و پس از این تصمیم، قیمت نفت دوباره به شدت افزایش یافت. رئیس جمهور آمریکا در این باره گفت: من هدف قرار دادن اقتصاد روسیه را با ممنوع کردن واردات نفت و انرژی از این کشور اعلام می‌کنم. آمریکا از اوکراین حمایت می‌کند و این حمایت خود را آشکارار اعلام کرده است!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    7 1
    قیمت بنزین در آمریکا رکورد زد انجمن اتومبیل آمریکا اعلام کرد که قیمت هر گالن بنزین به ۴.۱۷۳ دلار رسیده که بالاترین رقم در تاریخ این کشور است.
    • بهروز IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
      1 0
      بهتر! کاش بنزین اینجا هم بشه لیتری 10 تومن. هوا هم تمیزتر میشه
  • IR ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    4 0
    تیر خلاص را به اقتصاد آمریکا زده است - تحریم نفت و انرژی ها به هر صورت و شکل آن به زیان غرب و آمریکا است
  • محمد.قم IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    0 0
    الان بهترین زمان برای فشار و تحریم نفتی و گازی آمریکا و اروپاست بخصوص که خودشون پیش دستی کردن.همزمان آمریکا مقداری از تحریم ونزوئلا رو رفع کرده تا قیمت نفت تعادل پیدا کنه.اگر به تعادل رسید دوباره تحریم و روز از نو روزی از نو.باید خیلی هوشیار بود و کشورهای نفت و گاز الان همدست بشن البته اگر عاقل باشن
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    0 0
    جنگ زرگری تمام عیار یهود سرانجام با توطئه چینی ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و نقش بازی موفق مهره یهودی در یک جنگ زرگری تمام عیار ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. و مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و بحران های سیاسی و رسانه ای به انحطاط برساند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بارچشم آبی اروپایی را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ به خدمت اقتصاد خود درآورد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس