ریاست دوره‌ای اتاق بازرگانی و صنعت اکو به اتاق ایران واگذار شد

دبیرخانه اتاق اکو در نوزدهمین مجمع عمومی اتاق بازرگانی و صنعت اکو ریاست برای یک دوره سه ساله به اتاق ایران منتقل شد.

به گزارش مشرق، نوزدهمین مجمع عمومی اتاق بازرگانی و صنعت اکو با مشارکت روسا و اعضای ارشد اتاق‌های کشورهای عضو به صورت مجازی برگزار شد.

با برگزاری این مجمع ریاست دوره‌ای دبیرخانه اتاق بازرگانی و صنعت اکو برای یک دوره سه ساله از ترکیه به ایران منتقل شد. در این نشست «غلامحسین شافعی» رییس اتاق ایران به عنوان رییس دوره‌ای اتاق بازرگانی و صنعت اکو،   «محمدرضا کرباسی» معاون بین‌الملل اتاق ایران را به عنوان دبیرکل اتاق بازرگانی و صنعت اکو معرفی کرد.

سازمان همکاری اقتصادی یا اکو  یک سازمان اقتصادی منطقه‌ای است که از ۱۰ کشور ایران، پاکستان، ترکیه،  افغانستان،  جمهوری آذربایجان،  قزاقستان،  ترکمنستان،  قرقیزستان،  ازبکستان و تاجیکستان تشکیل شده است. این سازمان حدود حدود ۴۸۰ میلیون نفر جمعیت و هشت میلیون و ۶۲۰ هزار و ۶۹۷ کلیومتر مربع مساحت را شامل می شود. بر این اساس این سازمان از منابع نفت،  گاز و جذابیت های گردشگری، کشاورزی و صنعتی برخوردار است.

دبیرخانه دائمی سازمان اکو در تهران مستقر است اما دبیرخانه اتاق بازرگانی و صنعت اکو به صورت گردشی و در دوره‌های سه ساله میان اعضا منتقل می‌شود.

در این دوره برای سه سال هر دو دبیرخانه در تهران مستقر خواهند شد.

کرباسی دبیرکل جدید اتاق بازرگانی و صنعت اکو در نوزدهمین مجمع این اتاق ابراز امیدواری کرد که بتوان نشست‌های منظمی بین اتاق بازرگانی و صنعت اکو و سازمان اکو در چارچوب بررسی ابعاد همکاری‌های مشترک و استفاده از ظرفیت بخش‌های خصوصی در توسعه همکاری‌ها برگزار کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس