پیشنهاد ایجاد اتاق بازرگانی مشترک ایران و سریلانکا

رئیس اتاق بازرگانی سریلانکا با استقبال از پیشنهاد معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران مبنی بر ایجاد اتاق بازرگانی مشترک ایران و سریلانکا، خواستار تسریع در مقدمات از سوی فعالان اقتصادی شد.

به گزارش مشرق، در دیدار معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با وزیر صنعت سریلانکا و رئیس اتاق بازرگانی این کشور بر ایجاد اتاق مشترک بازرگانی، ایجاد واحدهای تولیدی ایران در حوزه لبنیات و صنایع غذایی در کشور سریلانکا با هدف صادرات مجدد به کشورهای بدون تعرفه، صادرات تراکتور و محصولات پایبن دست پتروشیمی ایران به سریلانکا در راستای توسعه روابط تجاری دو کشور تاکید شد.

بیشتر بخوانید:

نقش این «اتاق» در اقتصاد کشور چیست؟ 

در این دیدار علیرضا پیمان پاک ضمن تشریح ظرفیت های صنعتی کشور و اقدامات صورت گرفته در توسعه تعاملات  تجارت ایران با کشورهای منطقه، به معرفی دستاوردهای ایران در حوزه تجهیزات پزشکی، دارو و محصولات دانش بنیان  پرداخت.

وی همچنین برقراری ارتباط مستقیم میان تجار و فعالان اقتصادی ایران و سریلانکا را  بهترین راهکار در جهت توسعه روابط تجاری دو کشور دانست و پیشنهاد کرد تا اتاق بازرگانی مشترک ایران و سریلانکا ایجاد گردد.

در ادامه این نشست، وزیر صنعتی سریلانکا با اشاره به دستاوردهای تحسین برانگیز ایران در حوزه های مختلف صنعت، معدن و محصولات دانش بنیان،  آمادگی کامل و استقبال کشورش را به منظور واردات محصولات دانش بنیان، ایجاد خطوط مونتاژ محصولات ایرانی و مشارکت با طرف ایرانی در حوزه اکتشاف و تولید مواد معدنی اعلام کرد.

وی همچنین از برنامه ریزی سفر به ایران و بازدید از واحدهای صنعتی کشورمان خبر داد و تاکید کرد طی امضای تفاهم نامه همکاری با وزیر صمت جمهوری اسلامی ایران، زمینه های برشمرده شده به سرعت اجرایی و عملیاتی گردد.

در این دیدار، رئیس اتاق بازرگانی سریلانکا نیز با استقبال از پیشنهاد معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران مبنی بر ایجاد اتاق بازرگانی مشترک ایران و سریلانکا، خواستار تسریع در مقدمات از سوی فعالان اقتصادی دو کشور شد.

خاطر نشان میسازد، کشور سریلانکا با وجود منابع فراوان کشاورزی و معدنی و بواسطه توافقات تعرفه ترجیحی با کشورهای شبه قاره هند، فرصت مناسبی  برای صادرات مستقیم و غیر مستقیم محصولات ایران محسوب میشود و در مقابل نیز توانمندی تامین مواد اولیه و مصرفی مورد نیاز کشور را دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس