کد خبر 1349472
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
گلکسی A۷۳

گوشی گلکسی A۷۳ سامسونگ قدرتمندتر از آن چیزی است که فکرش را می‌کردیم. این گوشی با چیپست Snapdragon ۷۷۸G در بنچمارک‌ها ظاهر شده است.

به گزارش مشرق، گوشی گلکسی A۷۳ قدرتمندتر از آن چیزی است که فکرش را می‌کردیم. شایعات اولیه خبر از حضور تراشه اسنپدراگون ۷۵۰G در زیر قاب این گوشی می‌دادند که در اصل همان تراشه گوشی گلکسی A۵۲ ۵G است. اما حالا امتیازهای این گوشی در پلتفرم بنچمارک Geekbench از چیپست دیگری جلوی نام این گوشی خبر می‌دهد.

نام این چیپست، اسنپدراگون ۷۷۸G است که از فناوری پردازش ۶ نانومتری TSMC با چهار هسته Cortex-A۷۸ و چهار هسته A۵۵ به همراه پردازشگر گرافیکی شبهه پرچمدار Adreno ۶۴۲L، تراشه ISP سه‌گانه و مودم ۵G مدل X۵۳ بهره می‌برد. این گوشی موفق شده امتیاز ۷۷۸ را در آزمون تک هسته‌ای و امتیاز ۲۹۱۳ را در آزمون چند هسته‌ای پلتفرم Geekbench به دست بیاورد.

معرفی گوشی گلکسی A۷۳ +عکس

دستگاهی که در این بنچمارک ظاهر شده از ۸ گیگابایت رم بهره می‌برد و به اندروید ۱۲ گوگل مجهز شده است و رابط کاربری One UI ۴.۱ روی آن نصب شده است. هرچند گلکسی A۷۳ از چیپست اسنپدراگون ۷۷۸G قدرت می‌گیرد، اما این دلیل نمی‌شود که گوشی A۵۳ هم بخواهد از همین تراشه قدرت بگیرد. کنسول Google Play یکی از نسخه‌های این گوشی با چیپست اگزینوس ۱۲۰۰ را فاش کرده است. البته این تراشه مختص به نسخه ۵G گوشی گلکسی ای ۵۳ است و ما نمی‌دانیم که آیا سامسونگ قصد دارد از نسخه ۴G این گوشی نیز رونمایی کند یا خیر. هفته‌ی گذشته دو گوشی جدید گلکسی A۱۳ و A۲۳ در دو نسخه ۴G و ۵G رونمایی شدند.

معرفی گوشی گلکسی A۷۳ +عکس

اطلاعات فاش شده از این گوشی به یک نمایشگر ۶.۷ اینچی Super AMOLED با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس (نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی)، دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، دوربین‌های ۱۲ و ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و تله فوتو و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی برای کمک به تشخیص عمق و در نهایت به یک باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ سریع ۲۵ واتی اشاره دارند.

در مقایسه با این گوشی، مدل گلکسی A۵۳ از یک نمایشگر کوچک‌تر ۶.۵۲ اینچی (۱۲۰ هرتزی AMOLED) برخوردار خواهد بود، در حالی که باتری مشابه ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با توان شارژ ۲۵ واتی را ارائه می‌کند. اما در بخش دوربین، سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی جای خودش را به یک سنسور ۶۴ مگاپیکسلی داده و خبری از دوربین تله فوتو نیز روی این مدل ارزان قیمت‌تر نخواهد بود. یکی دیگر از اطلاعات فاش شده از این گوشی، قیمت ۴۷۰ یورویی آن است. این درحالیست که قیمت گلکسی A۷۳ و حتی تاریخ عرضه آن مشخص نیست.

معرفی گوشی گلکسی A۷۳ +عکس

منبع:گجت نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس