کد خبر 1349097
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶
مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی S22 پلاس+قیمت

قیمت گوشی موبایل یکی از مولفه‌های اصلی خرید آن است. مشخصات، مقایسه، شناسایی مزایا و معایب گوشی گلکسی S۲۲ پلاس سامسونگ می‌تواند علاقه‌مندان به دنیای موبایل را در انتخابی مناسب یاری کند.

به گزارش مشرق، سری گلکسی S سامسونگ در واقع پرچم‌دار غیر تاشو شرکت سامسونگ است که طی سال‌های گذشته محبوبیت زیادی بین کاربران پیدا کرده است. گلکسی S۲۲ پلاس در ظاهر شباهت بسیار زیادی به مدل‌های سال گذشته دارد و با وجود بهبودهای سخت‌افزاری در طراحی ظاهری تغییرات کوچکی را به خود دیده‌اند. گلکسی S۲۲ پلاس از نظر ابعاد بدنه و نمایشگر نسبت به S۲۱ پلاس، اندکی کوچک‌تر و سبک‌تر شده است. در ادامه به بررسی بعضی از ویژگی‌ها و مشخصات گوشی گلکسی S۲۲ پلاس سامسونگ می‌پردازیم:

طراحی و بدنه گوشی گلکسی S۲۲ پلاس سامسونگ

ابعاد گوشی گلکسی S۲۲ پلاس سامسونگ ۷.۶ * ۷۵.۸ * ۱۵۷.۴ میلی‌متر و وزن آن ۱۹۶ گرم است؛ بنابراین کمی کوچک‌تر و سبک‌تر از نسل قبلی است. این محصول در رنگ‌های مشکی، صورتی-طلایی، سبز و سفید در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. شرکت سامسونگ برای افرادی که S۲۲ پلاس را از فروشگاه آنلاین همین شرکت خریداری کنند چهار رنگ خاکستری، کرم، آبی آسمانی و یاسی را نیز در نظر گرفته است.

فریم گوشی گلکسی S۲۲ پلاس سامسونگ از جنس آلومینیوم است؛ در سمت راست فریم دکمه‌های کنترل صدا و پاور تعبیه شده است در قسمت پایین نیز درگاه سیم‌کارت در کنار میکروفون مکالمه، درگاه USB ۳.۲ Type-C و اسپیکر اصلی به چشم می‌خورد. میکروفون حذف نویز نیز به تنهایی در قسمت بالای فریم جای گرفته است. حسگر اثر انگشت نیز در قسمت پایین نمایشگر تعبیه شده است، این حسگر دقت و سرعت مناسبی را حین باز کردن قفل نمایشگر ارائه می‌کند. گوشی گلکسی S۲۲ پلاس سامسونگ گواهی IP۶۸ را دریافت کرده است؛ بنابراین می‌تواند تا عمق ۱.۵ متر زیر آب دوام بیاورد.

مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی S۲۲ پلاس+عکس

صفحه‌نمایش و اسپیکر گوشی گلکسی S۲۲ پلاس سامسونگ

گوشی گلکسی S۲۲ پلاس سامسونگ دارای صفحه‌نمایش ۶.۶ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ * ۲۳۴۰ پیکسل، تراکم پیکسل ۳۹۳ پیکسل بر اینچ و نسبت تصویر ۱۹.۵ به ۹ است. این نمایشگر دو پروفایل رنگی Vivid در فضای رنگی DCI P۳ و Natural در فضای رنگی sRGB را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. گوشی گلکسی S۲۲ پلاس سامسونگ برای پخش صدا به اسپیکرهای استریو مجهز شده است، اسپیکر اصلی در بخش پایین فریم و اسپیکر دوم درون اسپیکر مکالمه قرار گرفته است. پوشش‌دهی فرکانسی اسپیکرها تا حد معقولی قابل قبول است.

دوربین گوشی گلکسی S۲۲ پلاس سامسونگ

یک دوربین سه‌گانه در پنل پشتی گوشی گلکسی S۲۲ پلاس سامسونگ تعبیه شده است که شامل دوربین‌های اصلی، فوق عریض و تله‌فوتو می‌شود. دوربین اصلی دارای لنز ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/۱.۸ است، فاصله کانونی لنز دوربین نیز ۲۳ میلی‌متر است. دوربین اصلی به لرزشگیر اپتیکال (OIS) و فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) مجهز شده است. دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی نیز دارای لنز ۷۰ میلی‌متری با دیافراگم f/۲.۲ است که می‌تواند میدان دید ۱۲۰ درجه را فراهم کند. در نهایت، دوربین تله‌فوتو برای عکاسی با زوم سه برابری اپتیکال، مجموعه ماژول دوربین را تکمیل می‌کند، برای دوربین تله‌فوتو حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با لنز ۷۰ میلی‌متری f/۲.۴ در نظر گرفته شده است که مانند دوربین اصلی از فناوری‌های OIS و PDAF برای بهبود دقت و کیفیت عکس‌ها بهره می‌برد. گوشی گلکسی S۲۲ پلاس سامسونگ برای ثبت عکس‌های سلفی به دوربینی با حسگر ۱۰ مگاپیکسل و لنز f/۲.۲ تکیه دارد.

مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی S۲۲ پلاس+عکس

سخت‌افزار گوشی گلکسی S۲۲ پلاس سامسونگ

گوشی گلکسی S۲۲ پلاس سامسونگ در دو نسخه سخت‌افزاری و با تراشه‌های اگزینوس ۲۲۰۰ یا اسنپدراگون هشت نسل یک وارد بازار می‌شود؛ هر دو تراشه با لیتوگرافی چهار نانومتری سامسونگ تولید می‌شود. تراشه اسنپدراگون هشت نسل یک برای پردازش‌های گرافیکی از ماژول Adreno ۷۳۰ بهره می‌برد که ۳۰ درصد نسبت به Adreno ۶۶۰ عملکرد بهتری دارد. گوشی گلکسی S۲۲ پلاس سامسونگ در دو نسخه با هشت گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی و هشت گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد؛ حافظه رم این محصول LPDDR۵ و حافظه ذخیره‌سازی آن UFS ۳.۱ است.

نرم‌افزار گوشی گلکسی S۲۲ پلاس سامسونگ

گوشی گلکسی S۲۲ پلاس سامسونگ با رابط کاربری One UI ۴.۱ بر پایه اندروید ۱۲ در دسترس کاربران قرار می‌گیرد و ویژگی‌های جذابی را ارائه می‌دهد. در نسخه رابط کاربری ۴.۱ می‌توان از همه دوربین‌ها در حالت Pro Mode استفاده کرد، در حالی که پیش از این چنین قابلیتی فقط برای دوربین اصلی در دسترس بود.

باتری گوشی گلکسی S۲۲ پلاس سامسونگ

انرژی مورد نیاز گوشی گلکسی S۲۲ پلاس سامسونگ با استفاده از یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود که نسبت به نسل پیشین ۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت کمتر است. درحالی‌که درون جعبه این گوشی هیچ شارژری وجود ندارد، اما علاوه بر شارژ ۲۵ وات، از شارژ سریع ۴۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که با قرار دادن روشنایی نمایشگر بر ۲۰۰ نیت و قطع بودن همه اتصالات، گوشی گلکسی S۲۲ پلاس سامسونگ تا یازده ساعت و ۱۳ دقیقه شارژدهی دارد.

مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی S۲۲ پلاس+عکس

مزایای گوشی گلکسی S۲۲ پلاس سامسونگ

  • طراحی
  • بدنه
  • روشنایی و دقت رنگ نمایشگر
  • عملکرد دوربین‌ها

معایب گوشی گلکسی S۲۲ پلاس سامسونگ

  • نداشتن شارژر موقع خرید
  • افت قابل توجه عملکرد گوشی در پردازش‌های سنگین

قیمت گوشی گلکسی S۲۲ پلاس سامسونگ

با توجه به نتایج بررسی‌ها در زمان انتشار این مطلب، قیمت گوشی گلکسی S۲۲ پلاس سامسونگ به‌دلیل تنوع در حافظه رم و حافظه ذخیره‌سازی، همچنین تفاوت رنگ بین ۳۰ میلیون و ۷۰۹ هزار تومان تا ۳۲ میلیون و ۲۴۷ هزار تومان متغیر است.

منبع:ایمنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس