کد خبر 1349369
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸
طرح آمریکا برای انتقال زلنسکی به لهستان و عملیات چریکی علیه روسیه - کراپ‌شده

رئیس‌جمهور اوکراین با تشبیه کردن عملیات نظامی ویژه روسیه به اقدامات رژیم نازی آلمان، از یهودیان آمریکایی خواست که از او حمایت کنند.

به گزارش مشرق، بعد از دست رد کشورهای اروپایی و آمریکا به سینه «ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین درخصوص برقراری منطقه پرواز ممنوع در کشورش، او این بار دست به دامن یهودیان آمریکایی شد.

ببینید:

فیلم/ استحکامات رهاشده ارتش اوکراین

فیلم/ ورود سوخو ۳۵ به جنگ اوکراین

زلنسکی بامداد سه‌شنبه ضمن مقایسه کردن اقدامات روسیه در اوکراین با ارتش رژیم نازی آلمان در اروپا، از یهودیان آمریکا خواست از وی حمایت کنند.

بیشتر بخوانید:

رسانه‌های جنگی و دوگانه‌های جعلی

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی به گروه موسوم به «کنفرانس رؤسای سازمان‌های یهودی آمریکا»، گفت: «این یک رفتار کاملا نازی‌وار است. من حتی نمی‌توانم این را به شیوه‌ای متفاوت توصیف کنم».

بیشتر بخوانید:

رییس شورای اروپا با پوتین و زلنسکی گفتگو کرد

رئیس‌جمهور اوکراین فهرستی از شهرها و مناطقی که به گفته او توسط نیروهای روسی ویران شده اند را خواند و مدعی شد«آنها خودشان را زیر تانک ها می‌اندازند، فقط برای اینکه شما بفهمید اینجا چه خبر است».

زلنسکی در ادامه اداهای خود افزود: «روس ها به مردم اجازه نمی‌دهند شهرها و مناطقی را که به آنها حمله کرده‌اند ترک کنند، اجازه نمی‌دهند غذا و آب وارد شود و اینترنت، تلویزیون و برق را قطع می‌کنند».

بیشتر بخوانید:

ارتباطات رمزگذاری شده زلنسکی با آمریکا

وی اضافه کرد: «همه اینها در زمان نازی‌ها اتفاق افتاد. بقای ملت اوکراین - مسئله مشابه یهودی ستیزی خواهد بود. همه این میلیون‌ها نفر از بین خواهند رفت».

رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد که دامنه و مقیاس حمله روسیه به کشورش به همان اندازه غیرمنتظره و ویرانگر بود که حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ برای آمریکایی‌ها بود.

پیش از این، «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل با بیان اینکه تندروهای اوکراینی در حال بمباران غیرنظامیان هستند، گفت مقامات کی‌یف قاطعانه از همکاری در تخلیه از خارکیف و سومی امتناع می‌ورزند

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حسن ازتبریز IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    3 2
    باسلام واحترام دوستان گرامی مردم کشور اوکراین از اروپا وآمریکا واز دیگر کشورها درمقابل تجاوز روسیه خبیث طلب کمک کرده اند چه ربطی به یهودیان دارد که شما یهودیان را در این طلب برجسته می کنید
    • خخخ US ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
      2 2
      این مشرق است که میدونه یه عده ساده لوح مقابل کلمه یهود خیلی حساسند میخواد خوراک رسانه ای درست کنه ببین نصیحت من مشرق رو فقط برای هیجان کامنتهاش خوب یا بد بخون و هیچ اعتبار خبری در ارتباط باهاش قایل نباش
  • احمد رضا IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    0 0
    همه جنگ ها از پیش تعین شده بوده اند، ، یهودیان هموراه طبیعت را بازی داده اند، بازی قدرت و زمان
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    4 1
    خداوند انسان را آفرید و به فرشتگان فرمود در مقابلش تعظیم کنید . باور کنید جان و جایگاه انسان نزد خداوند بسیار بالاست . ننگ باد بر قاتلین انسان و انسانیت .
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    2 1
    شیطان زمانی از مقربان درگاه خداوند بود فقط به خاطر تعظیم نکردن مقابل انسان طرد شد . وای به حال قاتلان انسان.
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    2 1
    خدایا چه زیبا فرمودی که اگر انسان بیگناهی را بکشی گویی تمام مردم را کشته ای و اگر انسانی را از مرگ نجات دهی گویی تمام انسانها را از مرگ نجات داده ای . زنده باد انسان و انسانیت . لعنت بر قاتلانش.
  • همایون IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    3 0
    کاری به سیاست کشورها ندارم ولی ما مردم ایران چهل ساله با این تحریم ها از جنگ زده ها بدتر اموراتمون رو گذروندیم تو این همه کشورها کدوم یک مردمش به فریادهای ما گوش دادن. اوکراین سوریه... حالا ما مردم واسه کی دلمون بسوزه؟ فقط مثل خودشون باید دل واسه خودمون بسوزونیم
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    0 0
    دیدار چند روز قبل نخست وزیر اسرائیل و پوتین در مسکو و تماس تلفتی شب قبل دوباره جنگ اوکراین نشان از جراغ سبز رژیم اشغالگر به مسکو این حمله برای امتیاز بیشتر گرفتند ار روسیه در مقابل اعراب و ایران و سوریه است
  • اشنا IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    0 0
    اخه‌روسیه‌وپوتین‌دیکتاتورهستندوتجاوزکردندتابوده‌جنگ‌بوده‌خودپیامبرهم‌بامشرکین‌جنگیدچاره‌چیست؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس