گفت وگوی وزیر خارجه عراق با مقام‌های آمریکایی در بغداد

منابع خبری گزارش دادند، وزیر امور خارجه عراق روز دوشنبه با معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور عراق و ایران دیدار و گفت وگو کرده است.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه عراق در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «فواد حسین» وزیر خارجه با «جنیفر گاویتو» معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور عراق و ایران و «متیو تولر» سفیر آمریکا در عراق و «زهره بیل» مدیر امنیت ملی آمریکا در امور عراق و سوریه دیدار کرد.

وزارت خارجه عراق افزوده است: در این دیدار روابط دوجانبه و راه‌های توسعه همکاری‌های مشترک بین بغداد و واشنگتن مورد بحث و بررسی قرار گرفت و دو طرف وضعیت عراق و موضوع تشکیل دولت جدید عراق و موانع پیش روی آن را بررسی کردند.

بنا بر اعلام وزارت خارجه عراق، دو طرف همچنین در مورد مشکلات موجود بین دولت مرکزی و اقلیم کردستان و چگونگی یافتن راه حل‌های عملی برای حل این مشکلات گفت وگو کردند.

بر اساس این گزارش، در این دیدار همچنین موضوعات بین المللی و منطقه‌ای و مسائل مورد علاقه دو طرف مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مهمترین آنها تحولات امنیتی و نظامی اوکراین و تأثیر این درگیری بر وضعیت امنیتی منطقه و وضعیت اقتصادی است.

وزارت خارجه عراق افزوده است: در این دیدار به گفت وگوهای وین بین جمهوری اسلامی ایران و طرف‌های مقابل نیز اشاره شد و فواد حسین وزیر امور خارجه ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک این گفت وگوها منجر به توافق شود.

دو طرف همچنین به مساله بازار جهانی نفت و افزایش قیمت آن و تأثیر آن بر کشورهای تولیدکننده و غیرنفتی پرداختند؛ چراکه افزایش قیمت‌ها به طور کلی بر کشورهای غیر تولیدکننده نفت به ویژه کشورهای آفریقایی تأثیر منفی می‌گذارد.

طی روزهای گذشته بهای نفت در بازارهای جهانی درپی درگیری‌ها در اوکراین و پیامدهای تحریم روسیه از سوی غرب افزایش بی سابقه‌ای یافته است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CA ۰۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    0 0
    وضعیت امروز عراق شبیه ایران دهه شصت هست اگر بنی صدر در قدرت میماند و بقیه را کنار میزد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس