دیدار معاون وزیر خارجه آمریکا در امور ایران با مشاور امنیت ملی عراق

معاون وزیر خارجه آمریکا در امور ایران و عراق امروز در دیدار با مشاور امنیت ملی عراق درباره مبارزه با تروریسم و همکاری‌های بین دو کشور گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق امروز سه‌شنبه در دفتر خود میزبان «جنیفر گاویتو» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور ایران و عراق بود.

به گزارش وبگاه عراقی موازین نیوز، بر اساس بیانیه دفتر الاعرجی در این دیدار که سفیر آمریکا در عراق نیز حضور داشت، روابط بین دو کشور و موضوع اردوگاه الهول و زندان الحسکه [در سوریه]، پرونده سنجار و مبارزه با تروریسم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

الاعرجی در این دیدار بر تداوم همکاری عراق با ائتلاف بین المللی ضد داعش و خشکاندن منابع انسانی، مالی و رسانه‌ای این گروه تروریستی تاکید کرد. سفیر آمریکا در این دیدار بر احترام به حاکمیت عراق و ادامه همکاری در همه زمینه‌ها و پایبندی به نتایج گفت‌وگوی راهبردی بین بغداد و واشنگتن و همکاری برای اجرای توافقات مربوط به همکاری اقتصادی، انرژی و غیره تاکید کرد.

گاویتو همچنین با ابراز خوش بینی به گفت‌وگوهای وین، بر تعهد واشنگتن به ادامه جنگ با داعش، حمایت از شرکا و ادامه حمایت از عراق و ادامه نابودی تروریست‌های داعش تاکید کرد.

معاون وزیر خارجه آمریکا در امور ایران و عراق طی دیروز و امروز با دیگر مقامات عراق و در راس آن مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور هم دیدار کرده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس