فواد حسین: گزارش آمریکا درباره وضع حقوق بشر عراق دقیق نیست

وزیر امور خارجه عراق گفت گزارش وزارت خارجه آمریکا درباره وضع حقوق بشر در عراق دقیق نیست و در بخش هایی از آن به گزارش سال های گذشته استناد شده است.

به گزارش مشرق، وزیر امور خارجه عراق گفت که گزارش وزارت امور خارجه آمریکا درباره وضع حقوق بشر و آزادی‌ها در عراق از دقت کافی برخوردار نیست.

پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه عراق این خبر را اعلام کرد و به نقل از «احمد الصحاف» سخنگوی این وزارتخانه افزود: «فواد حسین» امروز یکشنبه برای بررسی گزارش اخیر آمریکا درباره وضع حقوق بشر در عراق در نشستی با حضور مقامات سیاسی و حقوقی این کشور حضور یافت.

الصحاف ادامه داد: حاضران در این نشست موارد ذکر شده در گزارش وزارت امور خارجه آمریکا درباره وضع حقوق بشر و آزادی‌ها در عراق را بررسی کردند و وزیر خارجه به نقطه نظرات فنی و گزارش سازمان‌ها و کمیته‌های مربوطه گوش داد.

به گفته الصحاف، فواد حسین در این نشست گفت: گزارش وزارت امور خارجه آمریکا از دقت کافی برخوردار نیست و در بخش‌هایی از آن به گزارش سال‌های گذشته استناد شده است. وی بر اهمیت تداوم نشست‌ها و پیگیری‌ها برای بررسی بیشتر این موضوع تأکید کرد.

بنا به گزارش منابع خبری، وزارت امور خارجه آمریکا اخیراً گزارشی درباره شرایط حقوق بشر در عراق در سال ۲۰۲۱ منتشر کرده که در آن نهادهای حاکمیتی را به “قتل های غیرقانونی یا خودسرانه، از جمله قتل‌های فرا قانونی به دست دولت، و ناپدید شدن شهروندان و انجام شکنجه و مجازات ظالمانه، غیرانسانی و تحقیرآمیز” متهم کرده است.

این منابع افزودند: گزارش وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص نقض حقوق بشر در عراق، نگرانی‌ها بابت تبدیل این گزارش به سندی برای محکوم کردن بغداد و در پی آن پشت کردن دولت آمریکا به عراق از لحاظ مالی و سیاسی را افزایش داده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس