جنگ اوکراین از ریاکاری آمریکا درباره تحریم رژیم صهیونیستی پرده برداشت

وزیر امور خارجه ایالات متحده در حالی خواستار تحریم روسیه شده که شورای حقوق بشر سازمان ملل را بابت تحقیق از رفتارهای اسرائیل مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش مشرق، روزنامه انگلیسی گاردین رفتار آمریکا و متحدانش در تحولات این روزهای اوکراین را با رفتارهای غرب در قبال اشغالگری رژیم صهیونیستی مقایسه کرده و کشورهای غربی را به «معیارهای دوگانه» متهم کرده‌ است.

این روزنامه یادآوری کرده ماه گذشته میلادی، سازمان «عفو بین‌الملل» در کنار گروه دیگری از گروه‌های حقوق بشری پس از متهم کردن اسرائیل به نقض قوانین بین‌المللی و ارتکاب جرائم ضدانسانی علیه فلسطینی‌ها از سازمان ملل خواسته بود تحریم‌هایی هدفمند علیه رژیم اسرائیل وضع کنند.

علاوه بر این، مقام‌های فلسطینی و گزارشگر ویژه سازمان ملل در اراضی اشغالی نیز با توجه به اقدام تل‌آویو در غصب اراضی فلسطینی‌ها در کرانه باختری، حصر غزه و کشتار وسیع غیرنظامیان فلسطینی خواستار اعمال تحریم‌های هدفمند علیه اسرائیل شده‌اند.

روزنامه گاردین می‌نویسد آمریکا و دیگر دولت‌های غربی در حالی که خواستار اقدام علیه روسیه از طریق تحریم این کشور هستند در برابر انجام هر گونه اقدام مشابه علیه رژیم اسرائیل مقاومت می‌کنند.

روز سه‌شنبه «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت که این شورا باید «پیامی قاطع» به «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه ارسال کند تا مسکو تخریب مدارس، بیمارستان‌ها و مناطق مسکونی را متوقف کند.

در همان سخنرانی، بلینکن تحقیقات شورای حقوق بشر سازمان ملل از اقدامات اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین را «لطمه به اعتبار شورای حقوق بشر» توصیف کرده و خواستار توقف آنها شد. این در حالی است که در آن تحقیقات مشخص شده است که اسرائیل مرتباً مرتکب جنایت‌های ضد انسانی علیه مردم فلسطین شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    1 0
    این همه که اسرائیل برای اوکراین دست وپا میرنه مشخصه سر نخ فتنه وجنگ اوکراین دست خانه عنکبوت اسرائیل است.
  • DE ۰۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    0 0
    اگر روسیه پوز اسرائیل رو بزنه میتونه در منطقه حمایت خیلی از کشورها روبدست بیاره. وقتی نصف صهیونیست ها تو امریکا زندگی میکنن و قلاده امریکایی ها تو دستشونه .معلومه امریکا از اسرائیل غاصب حمایت می کنه. ازاین اناتومی و ساختاری که امریکا داره ، انتظار رعایت حقوق بشر رو هرگز نداشته باشید.برای همین امریکا شیطان بزرگه. سازمان ملل و حقوق بشر همه شون خیمه شب بازی وتئاتره. سازمان ملل اگر وزنه ایی بود اینهمه جنگ دردنیا اتفاق نمی افتاد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس