کد خبر 1348982
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
«کبرا V8» جدیدترین سامانه جنگ الکترونیک کشور را بیشتر بشناسید

«کبرا V۸» جدیدترین سامانه جنگ الکترونیک کشور است که در نسخه صادراتی آن برای بازاریابی جهانی در نمایشگاه دفاعی بغداد عرضه شده است.

به گزارش مشرق، اخیرا و در جریان برگزاری نمایشگاه دفاعی بغداد که با عنوان «نمایشگاه بین المللی امنیت، دفاع و صنایع جنگی» برگزار شده است، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز با برپایی یک غرفه برای پنجمین سال متوالی در این نمایشگاه شرکت کرده است و برخی تجهیزات و تسلیحات بومی کشورمان را به منظور بازاریابی و صادرات در این نمایشگاه عرضه کرده است.

در نمایشگاه دفاعی بغداد (IQDEX۲۰۲۲) یک سیستم جنگ الکترونیک پیشرفته تولید صنایع دفاعی کشورمان برای نخستین بار به منظور بازاریابی جهانی به نمایش گذاشته شده است که مورد توجه بسیاری از ناظران قرار گرفته است.

این سامانه جنگ الکترونیک که «کبرا V۸» نام دارد، یک سیستم کامل و جامع جنگ الکترونیک به منظور کشف، جهت‌یابی و اخلال در سیگنال‌های راداری است که با استفاده از این سیستم ابتدا رادار دشمن که عمدتا رادار پرنده‌ها اعم از باسرنشین و بدون سرنشین است کشف می‌شود و سپس اطلاعات دریافتی از رادار تحلیل و جهت آن مشخص می‌شود و پس از این مرحله با استفاده از اطلاعات احصاء شده از رادار دشمن، سیستم جمر (اخلالگر) روشن می‌شود و هدف که همان رادار پرنده دشمن است رهگیری می‌شود و همزمان با رهگیری روی رادار دشمن نویز می‌اندازد و رادار دشمن را سفید می‌کند.

آشنایی با جدید ترین سیستم جنگال کشور+عکس

اهمیت بکارگیری چنین سامانه‌هایی به این دلیل است که پس از ایجاد اخلال در رادار پرنده‌های دشمن، آن پرنده ماموریت خود را لغو می‌کند به این معنا که اگر در رادار نتواند اهداف را ببیند و فاصله خود با اهداف را مشخص کند، مجبور به لغو ماموریت است و اگر اصرار به وارد شدن به منطقه داشته باشد، خود را در تیررس سامانه‌های پدافندی قرار می‌دهد.

«کبرا V۸» محصول شرکت صاایران وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است که طراحی نسخه‌های ۱ تا ۸ آن طی ۱۰ سال گذشته و به مرور زمان انجام شده است و نسخه هشتم این سامانه به عنوان نسخه صادراتی در نمایشگاه دفاعی بغداد عرضه شده است.

طراحی و تولید این سامانه و تمامی کامپوننت‌ها و ماژول‌های آن در داخل کشور و به دست متخصصان کشورمان صورت گرفته و کلیه مراحل مونتاژ نیز در داخل کشور صورت گرفته است.

نسخه فعلی این سامانه برد موثری بیش از ۱۵۰ کیلومتر دارد که در برخی از موارد هم می‌تواند بالای ۲۵۰ کیلومتر باشد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    1 1
    اینکه شبیه کراسوخا روسیه هست و متاسفانه همونیه که چندی پیش در اکراین غنیمت گرفتن و ناتو بردش کل دل و رودش رو در بیاره مطالعه کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس