رونمایی

دستاوردهای پهپادی سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با حضور امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع، مدیرعامل سازمان صنایع هوایی و جمعی از مسئولان نیروهای مسلح رونمایی شد.

به گزارش مشرق، امیر سرتیپ محمد رضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این مراسم ضمن بازدید از نمایشگاه دستاوردهای سازمان صنایع هوایی در حوزه پهپادی، با حضور در جمع کارکنان این سازمان، ضمن تبریک ایام الله دهه مبارکه فجر و اعیاد رجبیه و همچنین گرامی داشت یاد و خاطره شهدای صنعت دفاعی به ویژه دانشمند شهید، دکتر محسن فخری زاده گفت: بی شک صنعت پهپاد یکی از نقاط قابل اتکا در افزایش اقتدار و بنیه دفاعی جمهوری اسلامی به شمار می‌رود.

وی با بیان این که حدود ۴ دهه از شکل گیری این صنعت بومی در مجموعه صنایع هوایی وزارت دفاعی می‌گذرد، تصریح کرد: در چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی، شاهد تبلور و شکوفایی این صنعت و ظهور دستاوردهای عملیایت نوین در این صنعت هستیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه پهپاد یکی از ارکان کلیدی توان رزمی و عملیاتی نیروهای مسلح در افق‌هایی فراتر از مرزهای جمهوری اسلامی است، گفت: تا رسیدن به قله‌های توانمندی در این عرصه، راه طولانی در پیش داریم و همچنان باید با توکل به خداوند متعال و با تدبیر و اراده و تلاش روز افزون در راستای اعتلای این صنعت و عرضه محصولات نوظهور تلاشی مجدانه کنیم.

امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی با اشاره به روندهای جهانی و منازعات منطقه‌ای و همچنین نسل‌های مختلف تسلیحاتی و تجهیزاتی رزم افزود: امروز نقش پهپادها در صحنه‌های جنگ، انواع ماموریت‌های اطلاعاتی و عملیاتی از جمله مراقبت، شناسایی اپتیکی و سیگنالی، رزمی، جنگال و ... غیر قابل انکار است و این محصول راهبردی به عنوان یکی از سامانه‌های اصلی در همه صحنه‌های رزم زمینی، هوایی، دریایی و ... نقشی کاربردی و کلیدی دارد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به پهپادهای پیشرفته رونمایی شده در نمایشگاه دستاوردهای پهپادی سازمان صنایع هوایی گفت: قدم گذاشتن در تولید نسل‌های بسیار پیشرفته پهپادی، گوشه‌ای از عزم، اراده و باور وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و تحقق شعار «ما می‌توانیم» است.

وی ضمن تقدیر از دانشمندان و کارکنان صنایع دفاعی، شبکه‌های همکار و تمامی کسانی که در این دستاورد بزرگ ملی نقش داشته اند، گفت: انتظارات از صنعت پهپاد، قابلیت‌ها و ماموریت‌های آن فرای آن چیزی است که تاکنون محقق شده است، ما در دوره کنونی در نظر داریم با توسعه قابلیت‌ها، نوع ماموریت و تنوع کاربردی پهپاد در نیروهای مسلح و کشورهای دوست، این محصول بسیار راهبردی را به عنوان یکی از ارکان مهم هوشمند دفاعی برتری ساز و قابل اتکا در عرصه‌های مختلف رزم کشور نهادینه کنیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    0 0
    اخرین تصویر پهپاد یا موشک کروز مبین نیست که قرار بود رونمایی بشه؟
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    8 0
    فیلم صدا نداشت بجای پهپاد چهارتا عکس آدم بود!
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    4 3
    ار کیو 170 را باید در ابعاد دو برابر باید ساخت و موتور قدرتمند میگ رویش سوار و تبدیل خفاش شب نمود
    • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
      1 0
      بعد مصرف سوخت بالا و صدای زیاد و دود سیاه زیاد موتور میگ رو چیكار میكنی؟!
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    5 0
    درود
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    5 2
    اللهم العجل لولیک الفرج
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    7 1
    ماشاءالله
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    12 18
    ترکیه متاسفانه هم به پاکستان پهپاد فروخته هم تانک به افریقا و هم عراق و قزاقستان . خیلی جلو افتاده توسط مدیریت دکتر اردوغان. دزد هم کمتر دارد.
    • اراز تبریزی IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      1 0
      اولا ترکیه تانک نداره بهش موتور ندادن دوما پهباهای بایراکتارشون موتورش از اکراین و اتریش ودوربیناشو از کانادا و اسراییل میگیره اگه اربابشون اجازه نده نمیتونن به کسی بفروشن سوما پاکستان پول بده نیست چهارما اردوغان سواد درست حسابی نداره چه برسه دکتر باشه . اینم بگم من ده سال ترکیه بودم اونا حاضرن یه پا نداشته باشن ولی مثل ما قوی باشن
  • سیدمرتضی IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    6 0
    ما یک مشکل عمده در کشور داریم صنایع تولیدی نظامی هست هر سازمان جهاد خودکفایی داره واین سازمانها اینطور نیست که باهم مرتبط باشن نیرو زمینی جدا نیروی هوایی جدا دریایی جدا ارتش وسپاه هر کدام جدا و هرکدام از اینها فقط خودشون رو قبول دارن وکارشون هم رده کار وزارت دفاع هستش وهیچ یک باهم رابطه خوبی ندارن یعنی مثلا جهاد خود کفایی نیروی زمینی نمیتونه توپ۳۵میلیمتری از پدافند بگیره برای تحقیقات یا کمک بگیره برای تولید چون هر کدام دو سازمان جدا از هم هستن وبه هم کمک نمیکنن وهمدیگرو قبول ندارن یا نمونهای پهپادی ارتش که با کمک وزارت دفاع ساخته شده همون پهپاد همون اندازه وباطرح بهتر قبلا نیروی هوافضای سپاه ساخته شده بود که اسمش غزه هست چرا دوباره بودجه دادن و دوباره تخقیقات و... یا پدافند هوایی از سال۲۰۱۰که صیاد میان برد ازمایش کرد تاحالا این موشک ارتقا ندیده این اندزه از موشک باید برد بیشتری داشته باشه و... ده ها مشکل سازمانی داخلی نیروهای مسلح واختلافات وسلایق مختلف در نتیجه هزینه بیشتر بدون نتیجه مناسب این میشه که چندین نوع ارتقا روی جنگندهاشکل بگیره اما هیچ یک ارتقای گسترده برای همه جنگندها اتفاق نیفته یا دهه هفتاد میلادی تانک مناسب ذولفقار رونمایی بشه صاعقه رونمایی بشه اما هیچ وقت تولید نشه یا با کمترین امار ممکن تولید بشه بعده سالها وقفه، یاباید وزارت دفاع باشه یا این سازمنهای جهاد خود کفایی یا حداقل ادغام اونها در وزارت دفاع وانتقال تجربه جهاد خودکفایی به وزارت دفاع که معلوم شه که کی چی داره تولید میکنه تولید همزمان نشه یا رقابت ناسالم نشه ما بین نیروهای مختلف برای ارتقای رتبه سازمانی وتشویق سازمانی!! البته کارهای خوب زیادی صورت گرفته و داره صورت میگیره اما این سازمانهای مختلف که یک هدف دارن و از هم جدا هستن نمیشه همه باید یک شرکت یک صنایع بشن و از اونجایی که اکثر بودجه برای وزارت دفاع هست باید اینها برن زیر مجموعه وزارت دفاع هرچند نگرانیهایی هست راجب دولتهای مختلف که یک فکری باید بشه برای وزارت دفاع وتولیداتش وشرکتهاش وبودجش که کم نشه لااقل یک بودجه بدن بهشون هم رده کشور بحرین!!! دردولت قبل واقعا اینجور بود خدا بخیر کرد وحافظ صنایع نظامی بود
    • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
      0 0
      اتفاقا رابطه خوبی هم دارن
  • اممد IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    0 0
    اینقدر پهباد ،پهباد کنید،مطاله در سرنوشت دقیقه های اولیه جنگ اعراب و اسرائیل در ژوئن ۱۳۶۷بکنید در چشم به هم زدنی ۹۰۰جنگنده مصر روی باند فرودگاه نابود شدند آقایان نکند شما هم یه وقت از خواب بیدار بشید ببینید نه از پهباد خبری است و نه شهرهای موشکی زیر زمینی آن وقت سوراخ میشود قیمت پنت هاوس برو خالو با پهباد،پهباد،مردم سرکار گذاشتن،دیدیم که شهرهای موشکی غرب کشور در چشم به هم زدنی خاکستر شدند حرافی بس است،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس