کد خبر 1348976
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
یوسفی: باید به سمت اصلاح قوانین ⁧‫سربازی حرکت کنیم

نمایندگان مجلس مقرر کردند تا مشمولین غایب و غیرغایب متأهل دارای دو فرزند و بیشتر که بالای ۳۰ سال سن دارند، از انجام خدمت وظیفه عمومی به صورت رایگان معاف می شوند.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز دوشنبه (16 اسفند) مجلس شورای اسلامی در روند بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 1401 کل کشور، با بند الحاقی 3 تبصره 10 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس بند الحاقی 3 تبصره 10 ماده واحده لایحه بودجه 1401 کل کشور، با رعایت اصل یکصد و دهم (110) قانون اساسی و در راستای توجه به امر مقدس استحکام خانواده و تشویق به فرزندآوری، مشمولین غایب و غیرغایب متأهل دارای دو فرزند و بیشتر که بالای سی سال سن دارند،  از انجام خدمت وظیفه عمومی به صورت رایگان معاف می شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    2 3
    هر وقت ستاد کل اعلام کرد باور میکنیم
    • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
      0 0
      نکارید بچه برا معافیت و زمین فکر تربیت و عاقبتشون و عشق به فرزند دارید اگه بکارید
  • ایرانی IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    8 5
    این که خودش یک تبعیض آشکاره ،، طرف زمان مشمول بودنش نرفته سربازی که خودش یک جرم محسوب میشه چون از قانون اساسی تبعیت نکرده که تمام افراد ذکور سالم باید خدمت زیر پرچم کشور را انجام دهند. بعد بقیه رفته برای خودش تشکیل زندگی داده و بچه دار هم شده حالا هم به جای جریمه شدن، تشویق هم میشه (( از انجام خدمت وظیفه عمومی به صورت رایگان معاف می شوند.))
    • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
      3 7
      تو ایرانی هستی؟ برحسب قانون شمول معافیتها متنوع است - قانون معین می کند و چه شرایطی برای معافیت را تصویب کرده اند - بسیار هم قانون خوبی است برای صیانت از حریم نهاد خانواده - برای این قانون عقلای ملت مصوبه گذرانده اند برای سربازان در پادگانها هم حد اقل حقوق شاغلین را گذرانده اند که بحث تامین اجتماعی سربازان در 24 ماه با سه شیفت نیز برای برای عزیزانی که خدمت کرده اند بمدت 6 سال از مواردی است که باید بحث و تصویب شود. بجای طرح این قبیل بحث دنبال 6 سال سنوات بیمه سربازان باشید و باشیم و جذاب کردن خدمت مقدس سربازی
    • GB ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
      1 1
      من خودم سرباز هستم با 28 سال سن و مجرد با مدرک فوق لیسانس و برای دریافت مجوز تاسیس کلینیک اومدم سربازی و مشکلی هم با سربازی اومدنم ندارم، ولی باید بگم که سربازی برای کسی که زن و بچه داره واقعا سخته، طرف با حداقل 30 سال سن و زن و دو تا بچه و اجاره خونه و وام و قسط و هزار جور مخارج دیگه بیاد سربازی چکار کنه؟ تو آموزشی بودیم طرف با 42 سال سن و دو تا بچه مجبور شده بود بیاد سربازی، خب الان این آدمو برای چی کشوندید آوردید سربازی؟ این میخواد بیاد سربازی چکار کنه؟
  • خیانت بزرگ IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    9 5
    تصویب این قانون بزرگترین خیانت قرن است و به سخره گرفتن غیرت جوانمردانی که همواره مدافع وطن بوده اند و هستند
  • RO ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    9 0
    آخه رضا خان کار مقدس میکرد که حالا سربازی شده کار مقدس. اگه مقدسه چرا مردم را از یه کار مقدس محروم می کنید. اگه بده چره بیش از 40 ساله دارید انجامش میدید. به پسرا زن نمی دن چون سربازی نرفتن. مسخره کردید مردمو
  • علی IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    0 2
    الحق و انصاف چند درصد افراد بالای 30 سال با داشتن دو فرزند هنوز خدمت نرفته اند. حرکات پوپولیستی تا به کی باید ادامه داشته باشد چرا با مسایل امنیتی را به سخره می گیرد واقعا از این مجلس انقلابی در این شرایط سخت انتظارات بیشتری می رود. به کجا چنین شتابان....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس