کد خبر 1348921
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
شرایط خروج مشمولان در قالب سفر‌های تحصیلی از کشور

برخی از مشمولان حین تحصیل قصد خروج از کشور برای انجام سفرهای تحصیلی دارند که در این گزارش به شرایط قانونی خروج این افراد پرداختیم.

به گزارش مشرق، بسیاری از مشمولان قبل از انجام خدمت مقدس سربازی قصد دارند به بهانه‌های مختلف از کشور خارج شوند؛ یکی از این موارد خروج از کشور به منظور سفرهای علمی و برای شرکت در کارگاه‌های آموزشی مرتبط با رشته تحصیلی، کنفرانس‌ها و یا همایش علمی بین المللی برای ارائه مقالات است.

بیشتر بخوانید:

خدمت مقدس سربازی نباید خرید و فروش شود

سفرهای علمی دارای شرایط احراز خروج از کشور است که در وهله اول مشمول باید فاقد غیبت و دارای معافیت تحصیلی باشد که مدت زمان خروج از کشور برای مقالات و کنفرانس‌های علمی برای تمامی مقاطع تحصیلی حداکثر ۳۰ روز است.

بیشتر بخوانید:

تصمیم‌گیری درباره خرید سربازی به ستادکل نیروهای مسلح واگذار شد

مدت زمان خروج از کشور برای شرکت در کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی، برای تمامی مقاطع تحصیلی حداکثر ۴۵ روز است و باید مشمول وثیقه‌ای را به صورت وجه نقد یا ضمانت نامه بانکی نزد سازمان نظام وظیفه عمومی بسپارد.

خروج از کشور به منظور سفرهای مطالعاتی

یکی دیگر از سفرهایی که مشمولان را قبل از انجام خدمت مقدس سربازی مجبور به خروج از کشور می‌کند، بحث سفرهای مطالعاتی است که دانشجویان مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد، حین انجام تحصیل به منظور پیشرفت تحصیلی و برای تحقیق، آزمایش یا استفاده از تجربیات سایر کشورها انجام می‌دهند.

این افراد نیز برای خروج از کشور به عنوان سفر مطالعاتی باید شرایط احراز خروج از کشور را داشته باشند تا بتوانند بدون دردسر اقدام به سفر کنند.

مشمول باید در این نوع سفر دارای معافیت تحصیلی باشد که حداکثر مدت زمان اینگونه سفرها برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد ۶ ماه و دکتری یک‌سال است؛ همچنین در این مدت ورود و خروج مشمول به داخل کشور برای موارد ضروری با ارائه درخواست و موافقت وظیفه عمومی بلامانع است، لذا مهلت دوره نامبردگان غیر قابل تمدید است.

برای کلیه دانشجویان در هر مقطع فقط یک‌بار مجوز خروج فرصت مطالعاتی صادر می‌شود؛ همچنین سپردن ودیعه نقدی یا ضمانت نامه بانکی با معرفی معاونت وظیفه عمومی استان محل سکونت به یکی از بانک‌های عامل یا موسسات مالی در سراسر کشور و ارائه اصل رسید آن به مرکز وظیفه عمومی استان محل سکونت؛ الزامی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    1 0
    سفرهای تحصیلی, چه اسم فریبنده ای
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    1 0
    کلا قوانین خوبی برای رفاه حال مسئولان وفرزاندانشون تصویب میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس