کد خبر 1333644
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
مخالفت دولت و نیروهای مسلح با مصوبه تبعیض‌آمیز خرید سربازی

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی مصوبه کمیسیون تلفیق درباره خرید خدمت سربازی را مغایر عدالت خواند و گفت که به احتمال زیاد این مصوبه در صحن علنی تصویب نمی شود چرا که اکثریت نمایندگان با آن مخالفند.

به گزارش مشرق، مجتبی توانگر با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق درباره خرید خدمت سربازی گفت: این موضوع مصوبه کمیسیون تلفیق است که هنوز به قانون تبدیل نشده است.وی ادامه داد: در شرایطی که بسیاری از نمایندگان به مصوبه کمیسیون تلفیق درباره خرید سربازی انتقاد دارند، برخی طوری موضع گیری می‌کنند که گویا این قضیه مصوب شده و کار تمام است.

این نماینده مجلس پیش‌بینی کرد که با توجه به فضای موجود در مجلس، به احتمال زیاد موضوع سربازی در صحن علنی تصویب نمی‌شود چون مهم ترین مشکل و دلیل مخالفت با خرید سربازی بحث ارتباط آن با عدالت است. این مصوبه تلفیق پیام خوبی به جامعه ارسال نمی‌کند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: در ۴ سال دولت آقای روحانی یعنی از سال های ۹۴ تا ۹۷ خدمت سربازی فروخته شد چون اعتقاد برخی از موافقین این است که سرباز فراری‌ها زیاد هستند و سن آنها بالا رفته و این مصوبه برای رفع این مشکل است، حال اینکه راه حل فرار عده‌ای از خدمت سربازی، فروش آن نیست. برای حل این معضل باید چاره دیگری اندیشید. هم سربازی را حرفه‌ای کرد و هم راه را بر فراریان بست نه اینکه روی قانون‌گریزی قیمت‌گذاری کنیم.

توانگر با اشاره به بند ۹ سیاست‌های کلی قانون‌گذاری ابلاغی از سوی رهبر انقلاب در مهر سال ۱۳۹۸ گفت: رهبر انقلاب در این سیاست‌ها تصریح می‌کنند که «عدالت‌محوری در قوانین و اجتناب از تبعیض ناروا، عمومی‌بودن قانون و شمول و جامعیت آن و حتی‌الامکان پرهیز از استثناهای قانونی.» با عنایت به این موضوع، مصوبه کمیسیون تلفیق مخالف این بند است و حتی مشکل بنیادین دارد. عدالت یک آرمان اساسی است و هیچ چیز نمی‌تواند و نباید آن را مخدوش کند.

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان گفت: همین حالا هزاران سرباز در مناطق مختلف عملیاتی و مرزهای کشور در شرایطی سخت مشغول خدمت و تامین امنیت هستند و هر چند وقت یک بار خبر شهادت یکی از این عزیزان را می‌شنویم. آیا می‌دانیم فروش خدمت سربازی چه تاثیری در روحیه این جوانان دارد؟

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    3 0
    هر کاری کنید سربازی نمیریم، نمی تونیم بریم، خرج زندگی متاهلی می دونید یعنی چی؟
  • TR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    0 0
    نوشدارو بعد از مرگ سهراب - این همه ایجاد موج منفی از جمیع جهات اعم از اقتصاد نا بسامان بانرخهای متوهمانه کمسیون تلفیق و.. سیاسی و اجتماعی و...
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    2 1
    اگر اکثریت مجلس مخالف هستند پس چطور این مصوبه در مجلس رای آورده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس