شرایط خروج از کشور مشمولان برای انجام سفر‌های سیاحتی و زیارتی

در این گزارش شرایط و ضوابط خروج از کشور مشمولان برای انجام سفرهای سیاحتی و زیارتی را بخوانید.

به گزارش مشرق،‌ بسیاری از افراد قبل از انجام خدمت سربازی قصد عزیمت به عتبات عالیات و انجام سفرهای زیارتی و همچنین سفرهای سیاحتی را دارند که در این باره با مشکل خروج از کشور مواجهه می‌شوند.

قانون برای این دسته از افراد که قصد انجام چنین کاری را دارند تعیین تکلیف کرده و در این باره نیز تمهیداتی در نظر گرفته شده که در این گزارش به آن خواهیم پرداخت.

شرایط احراز خروج از کشور به منظور سفرهای زیارتی

افرادی که قصد انجام سفر زیارتی دارند باید فاقد غیبت باشند و از طرفی دارای معافیت تحصیلی بوده و وضعیت تحصیلی مشخص داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

شکسته شدن رکورد تاریخ ۱۰۰ ساله راه‌آهن در ترانزیت بار ریلی کشور

همچنین در سنوات اولیه تحصیلی و یا سنوات ارفاقی، دارای مجوز سنوات ارفاقی باشند؛ ضمن اینکه افراد برای مراجعت به موقع به کشور وثیقه مورد نیاز را بسپارند.

ارائه گواهی اشتغال به تحصیل برای دانش آموزان و درخواست مجوز خروج موقت از کشور برای دانشجویان الزامی است، همچنین اگر مهلت معرفی مشمولان فارغ التحصیل به پایان نرسیده باشد و دارای برگه اعزام بدون غیبت باشند، می‌توانند برای انجام سفرهای خود اقدام کنند.

فارغ التحصیلان مقاطع دیپلم و پیش دانشگاهی که مهلت معرفی آن‌ها به اتمام نرسیده و یا دارای برگ اعزام به خدمت بدون غیبت باشند می‌توانند این مجوز را با ارائه مدارک لازم درخواست کنند؛ لذا تاریخ مراجعت اینگونه افراد از خارج از کشور باید حداقل تا ۴۵ روز قبل از تاریخ اعزام به خدمت باشد.

درخواست مجوز خروج از کشور دانشجویان باید دارای محدوده زمانی، مشخصات شناسنامه ای، کد ملی، سال ورود به دانشگاه، مقطع تحصیلی، نام کشور و علت مسافرت باشد.

مجوز خروج برای سفرهای زیارتی دانشجویان و طلاب علوم دینی به کشورهای عراق و عربستان با درخواست دانشگاه یا مدیریت حوزه علمیه استان محل تحصیل و تعیین محدوده زمانی خروج از کشور و حداکثر به مدت ۳۰ روز صادر می‌شود، مدت مذکور برای حج تمتع به مدت ۵۰ روز است.

همچنین مدت مجوز خروج از کشور برای روحانیون، کاروان‌های زیارتی حداکثر ۶۰ روز و اساتید و مبلغان با اعلام مرکز مدیریت مربوطه، حداکثر به مدت ۱۸۰ روز است.

سپردن وثیقه سفر زیارتی متعهدین خدمت، به صورت وجه نقد و سفرهای سیاحتی و غیرزیارتی به صورت وجه نقد یا ضمانت نامه بانکی، است.ژافرادی که قصد انجام سفرهای سیاحتی به خارج از کشور را دارند نیز باید یکسری ضوابط را رعایت کنند از جمله اینکه مشمول باید فاقد غیبت و دارای معافیت تحصیلی باشد، همچنین حداکثر مدت زمان اینگونه سفرها ۲۰ روز است.

مجوز خروج از کشور برای سفرهای سیاحتی دانشجویان با درخواست دانشگاه محل تحصیل و تعیین محدوده زمانی خروج از کشور و حداکثر به مدت ۳۰ روز صادر می‌شود، نحوه سپردن وثیقه سفر سیاحتی به صورت وجه نقد و یا ضمانت نامه بانکی باید باشد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس