کی‌یف: سومین دور مذاکرات روسیه و اوکراین دوشنبه برگزار می‌شود

دیوید آراخامیا مذاکره کننده اوکراینی گفت: مذاکرات میان مسکو و کی‌یف برای یافتن راهی برای پایان دادن به درگیری‌های خونین از روز دوشنبه از سر گرفته می‌شود.

به گزارش مشرق، آراخامیا رهبر پارلمانی حزب ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور و نماینده اوکراین در مذاکرات در صفحه فیس بوک خود نوشت: دور سوم مذاکرات روز دوشنبه برگزار می‌شود.

نمایندگان کشورهای اوکراین و روسیه برای پایان دادن به درگیری های اخیر که موجب کشته شدن صدها نفر و آواره شدن میلیون‌ها نفر شده تا کنون دو دور مذاکره برگزار کرده‌اند.

وزارت خارجه بلاروس پنجشنبه گذشته اعلام کرد، دور دوم مذاکرات میان روسیه و اوکراین در این کشور برگزار شده است.

دور اول مذاکرات روسیه و اوکراین نیز روز دوشنبه گذشته در یک منطقه مرزی بلاروس و اوکراین در نزدیکی رودخانه‌ای به نام پریپیات در استان گومل برگزار شد.

سرپرستی هیات روسیه را ولادیمیر مدینسکی دستیار رئیس جمهور روسیه برعهده داشت و معاونان وزیران خارجه و دفاع روسیه، رئیس کمیسیون امور بین‌الملل دومای روسیه و نیز سفیر روسیه در بلاروس اعضای دیگر هیات این کشور را تشکیل می‌دادند.

از طرف اوکراین نیز الکسی رزنیکوف وزیر دفاع (سرپرست هیات)، رئیس فراکسیون خادم ملت، معاون وزیر خارجه، مشاور رئیس دفتر رئیس جمهور و معاون رئیس هیات اوکراین در گروه تماس سه جانبه در مذاکرات شرکت کردند.

امروز دهمین روز جنگ اوکراین است. روسیه بامداد پنجشنبه (پنجم اسفند)  "عملیات نظامی ویژه" علیه اوکراین را به صورت رسمی اعلام و خاطرنشان کرد که عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است.

اما بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا بلافاصله این اقدام روسیه را به عنوان جنگ علیه اوکراین، محکوم و فشارهای مضاعف دیپلماتیک و اقتصادی خود بر روسیه را آغاز کردند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس