امریکا

وزارت امور خارجه آمریکا شامگاه شنبه اعلام کرد که تحریم‌های روسیه ارتباطی به توافق هسته‌ای با ایران ندارد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که تحریم‌های جدید علیه روسیه ارتباطی به توافق هسته‌ای با ایران نداشته و نباید بر روی آن تاثیر بگذارد.

وزارت امور خارجه آمریکا اضافه کرد: «روسیه نیز منفعت عمومی در تضمین این موضوع دارد که ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند».

 مذاکره‌کنندگان ارشد انگلیس و فرانسه دیروز (جمعه) در حالی که برای دیدار وزرای امور خارجه، راهی کشورشان بودند گفتند که مذاکرات وین به دستیابی به توافق نزدیک است.

 اولیانوف روز پنجشنبه هم گفته بود که فکر نمی‌کند مذاکرات به شکست بینجامد و یک نشست در سطح وزرا محتمل است، اما او نمی‌تواند بگوید که آیا این نشست در روز شنبه، یکشنبه یا دوشنبه برگزار می‌شود.

پیش‌تر آمریکا گفت که «توافق احتمالی» در وین نزدیک است، اما چند  نقطه اختلاف مانع از توافق شده و زمان در حال اتمام است. «جالینا پورتر» معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با تکرار ارزیابی سایر طرف‌های مذاکره‌کننده در وین در هفته‌های اخیر، گفت مذاکره‌کنندگان در وین «پیشرفت قابل توجهی» داشته‌اند. وی افزود: ما به یک توافق احتمالی نزدیک هستیم، اما تعدادی از مسائل دشوار هنوز حل نشده باقی مانده است. توافقی نخواهیم داشت مگر این که مسائل باقیمانده را به سرعت حل کنیم.

او در ادامه با انداختن توپ در زمین ایران، گفت: با این حال، اگر ایران جدیت نشان دهد، ما می‌توانیم و باید در عرض چند روز به درک بازگشت متقابل به اجرای کامل برجام برسیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    2 6
    این موضوع را باید آمریکا می گفت که موضوع توافق هسته ای ربطی به درخواست های تهوع آور روسیه و چین ندارد ؟ چرا رسانه های شرقگرا صداشان درنمیاد؟
    • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      0 0
      چه رقابتی شده بر سر تصاحب ایران! خخخ ! دوباره پل پیروزی شدیم
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      1 1
      جناب آرام آور این نشان از بی اعتباری آمریکا هست که این دو کشورها همانند شما دنبال تضمین هستند و چیز بدی هم نیست شما دنبال ریشه مشکل هستی؟ باید بروی 20 سال قبل با بین المللی کردن مسئله داخلی ایران که به شرق و غرب اجازه دادید در امور داخلی ایران دخالت کنند که الان برای ما ژست وطن پرستی در نیاوری
  • IR ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    2 2
    اتفاقا ربط داره خوب هم ربط داره / اگه روسیه رو تحریم کنند روسیه در حرکتی متقابل صادرات گاز به اروپا رو متوقف خواهد کرد / بعد این غربیها و اروپایی ها در فصل سرما عجله دارن که با ایران توافق کنند که سوخت و انرژی و گازشون رو از ایران بواسطه این توافق تامین کنند / بعد فکر کردن که اگه ایران زیر بار نرفت برن از عربستان نیازشون رو تامین کنند منتها عربستان درگیر جنگ با یمن هست و از حمله یمنی ها به کشتی های سوخت رسان و گازرسان عربستان به اروپا رو دارن و ی بن سلمان بنویسه خاطر ادبیاتش با ایران رو عوض کرده و یادش اومده ایران همسایه است و برادر است و... / خوب حالا دیدین تحریم های روسیه و خوشبرخو دی موقتی عربستان برای توافق با ایران و اصرار و عجله اروپا برای توافق با ایران کاملا بهم ربط داره !!؟ پس آقایون مسئولین در توافق با اروپا عجله نکنید اینها موقتا برای نیازشون شاید قول‌هایی بدهند اما به محض اینکه احتیاجاتشون برطرف بشه دوباره میرن تو بازی درآوردن و بدعهدی و شاخ و شانه کشیدن برای ایران / گول نظرات غربگدایان و غربگرا های داخلی رو نخورید که میگن تا تنور جنگ روسیه و اوکراین گرمه نون رو به تنور بچسبانیم و از اروپا و غرب امتیاز بگیریم اینها فقط جلو پاشون رو میبینن. نه از گذشته بدعهدی اروپا و غرب درس میگیرن نه از بدعهدی دوباره و چندباره اینها در اینده
  • IR ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    3 1
    اتفاقا ربط داره خوب هم ربط داره / اگه روسیه رو تحریم کنند روسیه در حرکتی متقابل صادرات گاز به اروپا رو متوقف خواهد کرد / بعد این غربیها و اروپایی ها در فصل سرما عجله دارن که با ایران توافق کنند که سوخت و انرژی و گازشون رو از ایران بواسطه این توافق تامین کنند / بعد فکر کردن که اگه ایران زیر بار نرفت برن از عربستان نیازشون رو تامین کنند منتها عربستان درگیر جنگ با یمن هست و از حمله یمنی ها به کشتی های سوخت رسان و گازرسان عربستان به اروپا ترس دارن و ی بن سلمان بهمین خاطر ادبیاتش با ایران رو عوض کرده و یادش اومده ایران همسایه است و برادر است و... / خوب حالا دیدین تحریم های روسیه و خوشبرخو دی موقتی عربستان برای توافق با ایران و اصرار و عجله اروپا برای توافق با ایران کاملا بهم ربط داره !!؟ پس آقایون مسئولین در توافق با اروپا عجله نکنید اینها موقتا برای نیازشون شاید قول‌هایی بدهند اما به محض اینکه احتیاجاتشون برطرف بشه دوباره میرن تو بازی درآوردن و بدعهدی و شاخ و شانه کشیدن برای ایران / گول نظرات غربگدایان و غربگرا های داخلی رو نخورید که میگن تا تنور جنگ روسیه و اوکراین گرمه نون رو به تنور بچسبانیم و از اروپا و غرب امتیاز بگیریم اینها فقط جلو پاشون رو میبینن. نه از گذشته بدعهدی اروپا و غرب درس میگیرن نه از بدعهدی دوباره و چندباره اینها در اینده
  • US ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    1 2
    توده ای ها از ترس تشر و تهدید ارباب پوتین و اقتدار گلبرگ مغرور پوتین حتی جرات اعتراف ندارن که روسیه مخالف توافق برجامه مبادا گاز و نفت ایران به سمت اروپا بره چون روسیه تحریم هستش گفتم شما در دستان روسیه بازیچه ای بیش نیستید توده ای ها هم از ترسشون سکوت کردن بیغیرتا
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    1 3
    باز خدا پدر آمریکا را بیامرزه . حرفش را مستقیم و رک میزنه . دوستی و دشمنیش مردونه است . روسیه و چین که رفیق دزد هستند و همراه قافله و کسی چه میداند شاید بدتر
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      0 0
      خخخخه همه کشورها در برجام یک چیزی می خواهند
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    3 1
    تیم قوی مذاکره کننده‌ی ایران به غربی‌ها فهماند که ان‌شاءالله دیگر از خطوط قرمز کشور عقب‌نشینی نخواهیم کرد؛ اکنون مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ، بهتر از توافق بد است. اکنون بهترین کار این است که بدون هیچ‌گونه توافقی، با یک بیانیه‌ی رسمی به طرف‌های غربی اعلام کنیم که مذاکرات را تا بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای تعلیق می‌کنیم؛ چنانچه تا آن تاریخ راستی‌آزمایی لغو تمام تحریم‌ها صورت پذیرفت و مطالباتمان وصول شد، به مذاکرات برمی‌گردیم و در غیر این‌ صورت در همان روز این شجره‌ی خبیثه‌ی برجام را بر سرشان کوبیده و با اقتدار از برجام خارج خواهیم شد و ان‌شاءالله تحریم‌ها را از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی خنثی‌ خواهیم کرد.
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    1 1
    من نمیفهمم این که روسیه به جای تیم مذاکره کننده بی بخار ما از آمریکا تضمین میخواد چه مشکلی داره؟ یعنی شما واقعا دوست دارید ایران برجام رو دوباره امضا کنه تا رییس جمهور بعدی آمریکا همین طوری بزنه زیرش؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس