کد خبر 1348092
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۲
مذاکرات وین پس از سفر امروز گروسی به کدام سمت می‌رود؟

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سفر به تهران با مقامات کشورمان دیدار و گفتگو کرد، و اکنون باید دید مذاکرات وین به کدام سمت خواهد رفت.

به گزارش مشرق، همچنانکه روز گذشته به نقل از منابع مطلع اعلام شد، غیر از موضوع پادمان‌ها که سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به آن مربوط است، اختلاف مذاکره کنندگان ایرانی و طرف اروپایی همچنان بر سر ۳ موضوع دیگر نیز باقی بود.

ایران پیش از این انعطافات لازم را در زمینه ۳ موضوع یاد شده انجام داده و اینک توپ در زمین طرف اروپایی و آمریکایی است تا با تصمیم سیاسی معقول، در راستای حصول توافق سنگ‌اندازی نکنند.

در دیدار امروز گروسی با آقای اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان، اشاره شد که ایران و آژانس در یک بازه زمانی تا خرداد ماه بر سر مسایل باقی مانده همکاری خواهند کرد. به عبارت روشن‌تر آژانس تا آن زمان فرصت خواهد داشت تا موضوعات باقیمانده را به طور کامل حل و فصل کند.

در صورتی که طرف غربی درباره موضوعات غیرپادمانی باقیمانده تصمیم درستی بگیرد و به تعهداتش پایبند باشد، اجرای توافق احتمالی منوط به اراده آژانس برای حل و فصل و پایان بخشیدن به موضوعات پادمانی خواهد بود و تا پیش از آن، طرف غربی نمی‌تواند از ایران انتظاری داشته باشد.

برخی طرف‌ها و از جمله رژیم صهیونیستی تلاش زیادی دارند تا با ایجاد اختلال در عملکرد آژانس و تولید فشار سیاسی بر روی آن مانع اجرای نقش سازنده این نهاد فنی شوند. به عبارت روشن‌تر این طرف‌ها سعی در قلب ماهیت آژانس از یک نهاد فنی به ابزار فشار سیاسی دارند و در این بین ایران تلاش بسیاری کرده تا با خویشتنداری و پافشاری بر مواضع سازنده، این نهاد را به باقی ماندن در مسیر فنی ترغیب کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • بوسجين IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    6 2
    تا رضايت امريكا نباشد اژانس فقط نقش و فيلم بازي مي كند الان مانند دفعه قبلي برگشت شارژش كردند حرفش را عوض خواهد كرد
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    2 4
    از جناب گروسی بعنوان مسئول یک نهاد بین المللی . توجه و هشیاری بالا انتظار میرود ، که با توجه به شرارت متعدد و واضح کشورهای متخاصم علیه ایران بخصوص ، مبحث انرژی هسته ای . از ترور دانشمندان برجسته تا بکار گیری انواع اخلال ها مثل کرم ستکنس و آسیب رساندن در سایت های نطنز و کرج و غیره و شیوه های جاسوسی با بکار گیری افراد . برای همه واضح و مبرهن است ، و ادعاهای خارجی بخصوص از سوی مسئولان اسرائیل که پشتیبان کننده اکثر قریب باتفاق حوادث نیز هستند و همانگونه که خود مدعی شدند توانستند فایل دیسک ها را از ایران خارج کنند . حتما امکان آلوده ساختن اماکنی مانند تورقوزآباد و بعد رسانه ای ساختن آن نیز بدنبال خود داشته . تا آژانس را درگیر خواسته و حاجت خویش بخصوص با همکاری غربی ها نماید ، آقای گروسی دیگر باید این درس آشنا و معمول کشورهای متخاصم علیه ایران و کشورهای مستقل را آموخده باشد و سره از ناسره تشخیص داده و خود را درگیر بازی نخ نما شده آنان نکند ، و همانطور که تا کنون آژانس همکاری ایران با رعایت موازین قانون پذیرفته شده آژانس را موکدا تائید کرده ، دلیلی بر رفتار و خواسته نا متوازان و دور از استاندارد و خلاف همکاری شفاف بین طرفین ، از سوی آژانس نمی ماند ،
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    3 4
    این مذاکرات و اظهارت کروسی بعد از رسیدن به اروپا . انسان را یاد متحول شدن «کاترین پرز شکدم بعد از زیارت حرم می اندازد. هرگز هیچ قول وقرار داد استکبار عملی و اجرا شدنی نیست . مگر این که سود وبهره چند برابر معامله برده باشد. فقط باید قوی شد و با دوستان باشیم .
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    1 2
    آژانس باید بزرگ بشه ، نه مانند بچه ها تاتا تی تی ، کنند، رئیس گروسی شهامت و شجاعت ایستادگی در مواجهه با زیاده خواهان و گمراه کنندگان غرب و اسرائیل از خود بروز دهد ، آنوقت خواهد دید چگونه حمایت و دید مثبت ایرانیان بعنوان یک کشور بزرگ و مهم و تاثیر گذار با خود بهمراه دارد ، چون ایرانی از شجاعان خوششان میآید .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس