طالبان: جامعه جهانی باید تحریم‌های افغانستان را لغو کند

معاون نخست وزیر طالبان با تاکید بر اینکه باید به افغانستان فرصت داده شود، اعلام کرد که جامعه جهانی باید تحریم‌های افغانستان را هرچه زودتر لغو کند.

به گزارش مشرق، «ملا عبدالغنی برادر» معاون نخست وزیر طالبان طی نشستی در کابل اظهارداشت که آمریکا و جامعه جهانی باید تحریم‌های باقیمانده بر افغانستان را لغو کنند.

وی افزود که «جامعه جهانی تحریم‌ها را لغو کند و به افغانستان فرصت دهد تا نقش انسانی خود را در رشد اقتصادی این کشور و جهان ایفا کند».

«سهیل شاهین» رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز پیش از این با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه افغانستان گفته بود: ادامه دادن تحریم‌ها علیه افغانستان، حمایت از حقوق بشر نیست، بلکه مجازات جمعی مردم است.

از سوی دیگر، هفته گذشته وزارت خارجه آمریکا با اظهار اینکه فعالیت سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی در افغانستان باید مطابق تحریم‌های آمریکا باشد، تاکید کرد که تحریم‌ها علیه طالبان همچنان پابرجاست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    0 1
    زارت
  • محمد تاجیک IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    0 1
    گروه افراطی طالبان و حقانی هر گز نماینده همه اقوام افغانستان نیست ، با تحریم مخالفم ولی حاکمیت مطلق گروه طالبان و حقانی در افغانستان مورد تایید افغان ها و همچنین همسایگان افغانستان هم نیست متاسفانه آمریکا طی توافقات دوحه قطر با اعضای این گروه افغانستان را تحویل گروه طالبان داد بخاطر اختلافاتی با این گروه کل ملت افغانستان رو تحت تحریم قرار داده ..
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    0 1
    ی مشت تروریست اسلحه بدست از بالا کوه اومدید پایین دولتو ساقط کردید و حالا از جامعه جهانی انتظار دارید؟!
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    0 0
    امیرالمومنین کل جهان در کابل دستور بدن چشم . جهان اجرا میکنه
  • هزاره خراسانی IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    0 1
    دولت ایران هم این گروه افراطی و تندرو طالبان و حقانی ها رو بعنوان حاکمیت افغانستان به رسمیت نمی شناسد، اعضای طالبان و حقانی نماینده مردم و اقوام افغانستانی نیستند ، افغانستان به یک گروه تندرو افراطی و به یک قوم و قبیله خاص محدود نمی‌شود ، افغانستان یعنی تاجیک پشتون بلوچ و هزاره شیعه و سنی ... آقایان طالب و حقانی با کلاشینکف نمی‌توانید بر اقوام افغانستانی و کشور افغانستان حکمرانی کنید !
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    0 1
    صحبت کردن از حقوق بشر توسط سران گروه تروریستی طالبان و حقانی همانقدر مضحک و خنده داره که وحوش آمریکایی از این کلمات و لفظ استفاده کنند دنیایی شده تروریست ها از بشریت و حقوق بشر حرف میزنند !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس