ملابرادر: امضای توافقنامه دوحه به اشغال افغانستان پایان داد

معاون نخست وزیر طالبان در دومین سالروز توافقنامه دوحه تاکید کرد که با امضای این توافق، اشغال افغانستان نیز پایان یافت.

به گزارش مشرق، «ملا عبدالغنی برادر» معاون نخست وزیر طالبان اعلام کرد، همانطور که افغانستان را از اشغال بیگانگان آزاد کردیم برای آبادی آن نیز تلاش خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

طالبان: اشغال افغانستان با توافق دوحه پایان یافت

وی در دومین سالروز امضای توافقنامه صلح دوحه بین طالبان و آمریکا گفت که امضای توافقنامه صلح دوحه منجر به پایان اشغال افغانستان شد و این کشور را به کشوری مستقل و آزاد تبدیل کرد.

بیشتر بخوانید:

خلیلزاد: آمریکا درباره افغانستان اشتباه کرد

ملابرادر در این نشست تاکید کرد که ۲۹ فوریه در تاریخ افغانستان پایان اشغالگری و شکست جهان و آمریکا ثبت شده است.

معاون نخست وزیر طالبان گفت: همان طوری‌که «امارت اسلامی» ۲۰ سال درمقابل قدرت‌های بزرگ جهانی جنگید و آنها را شکست داد اکنون هم برای پیشرفت، آبادی و نهادینه شدن ارزش‌های اسلامی در افغانستان  تلاش می‌کند.

وی تاکید کرد: تنها تلاش طالبان برای برون رفت از مشکلات موجود افغانستان کافی نیست، بلکه مردم نیز باید دست به دست هم داده و کشور خود را با هم بازسازی کنند.

ملابرادر از مردم افغانستان خواست تا از طالبان در برابر مخالفین آن حمایت کنند و نگذارند که به دستور بیگانگان افغانستان بی ثبات شود.

نخست وزیر طالبان اظهارداشت که افراد متخصص و آگاه نباید این کشور را ترک کنند، بلکه باید بمانند و به جای رفتن به کشورهای دیگر برای آبادانی و سازندگی کشور خود تلاش کنند.

وی بار دیگر از جامعه جهانی خواست که به جای طولانی شدن جنگ در افغانستان، راه آشتی و گفتگو را در پیش بگیرد.

گفتنی است که توافقنامه‌ای بین طالبان و آمریکا در ۱۰ اسفندماه سال ۱۳۹۸ در دوحه قطر با حضور نمایندگان برخی کشورهای جهان به امضا رسید.

بر اساس این توافقنامه، آمریکا به خروج سربازانش از افغانستان تا اول ماه می ۲۰۲۱ متعهد شد و طالبان نیز قرار شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    0 0
    طی توافقات و نشست های مقامات آمریکایی و اعضای گروه طالبان در دوحه قطر توافق شد آمریکایی ها بدون جنگ و خونریزی از افغانستان خارج شوند و افغانستان را تحویل اعضای گروه طالبان بدهند
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    0 0
    کشوری که با قراداد استعماری از ایران جدا شد در طول موجودیتش با قراردادهای استعماری هم دست به دست شده .. حالا نوبت رسید به گروه طالبان ... داستان ادامه دارد .... !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس