اوکراین: روسیه بدنبال تصرف بزرگترین نیروگاه هسته‌ای است

وزارت کشور اوکراین اعلام کرده است که؛ نیروهای روسیه در حال تشدید تلاش‌های خود برای تصرف بزرگترین نیروگاه هسته‌ای این کشور هستند.

به گزارش مشرق، طبق اعلام تلویزیون العربی قطر مشاور وزیر کشور اوکراین با بیان اینکه یروهای روسیه در حال تشدید تلاش‌های خود برای تصرف «نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا - Zaporizhzhia Nuclear Power Plant» بزرگترین نیروگاه هسته‌ای این کشور هستند؛ گفت: نیروهای روسیه تلاش‌های خود برای تصرف این نیروگاه هسته‌ای را تشدید می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

هشتمین روز از نبرد روسیه و اوکراین +نقشه و تصاویر

از سوی دیگر روسیه روز چهارشنبه مدعی شده بود که ارتش این کشور کنترل منطقه اطراف بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اوکراین را در دست گرفته و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در روز گذشته اعلام کرده است که؛ نامه‌ای از روسیه دریافت کرده مبنی بر اینکه کارمندان نیروگاه زاپروژیا به کار خود برای تامین ایمنی هسته‌ای و نظارت بر تشعشعات، ادامه می‌دهند و در پی آن نیز کارگران نیروگاه به حالت آماده باش درآمده‌اند تا جلوی ورود نیروهای روس را بگیرند.

گفتنی است؛ ژاپروژیا بزرگترین سایت هسته‌ای اوکراین است که از مجموع ۱۵ رآکتور این کشور، مجهز به ۶ رآکتور است. پیشتر روسیه، کنترل نیروگاه هسته‌ای چرنوویل را به دست گرفته است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    0 0
    دم روسیه گرم، ایول!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس