ائتلاف سعودی ۲۳۳ بار آتش بس در الحدیده را نقض کرد

یک کارشناس مسائل نظامی و راهبردی تأکید کرد که کشورهای غربی خواستار شعله‌ور ماندن بحران اوکراین و روسیه هستند و آمریکا نیز از آتش‌بس جلوگیری می‌کند.

به گزارش مشرق، «امین حطیط» کارشناس لبنانی مسائل نظامی و راهبردی درباره بحران اوکراین و روسیه تأکید کرد که غرب معتقد است پیروزی روسیه در اوکراین باعث خواهد شد ارتش روس در مرزهای غربی اروپا مستقر شود.

حطیط به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که کشورهای غربی خواستار شعله‌ور ماندن این بحران هستند و قصد دارند مانع از تحقق اهداف روسیه در اوکراین شوند تا مسکو نتواند به سمت غرب پیشروی داشته باشد.

وی با بیان اینکه بعید است مذاکرات روسه و اوکراین به نتیجه ملموسی ختم شود، درباره علت این مسئله تصریح کرد: «فشارهای آمریکا، مانع از آن خواهد شد که زلنسکی آتش‌بس را طبق خواسته روسیه بپذیرد».

ببینید:

فیلم/ آغاز مذاکرات هیات‌های اوکراین و روسیه در بلاروس

فیلم/ تحریم روسیه و پیامدهای آن برای آلمان

این کارشناس با اشاره به اینکه غرب همیشه آماده مقابله با روسیه است، خاطر نشان کرد، غرب به تحولات اوکراین، نگاه اشتباهی دارد و به همین خاطر، هزینه سنگینی پرداخت خواهد کرد که منافع این کشورها را به صورت گسترده‌ای تحت تأثیر قرار خواهد داد.

ببینید:

فیلم/ چرا زلنسکی اجازه نمی‌دهد اوکراینی‌ها روسی صحبت کنند؟

حطیط با تأکید بر اینکه «روسیه اساسا خواستار جنگ نبود»، افزود، مسکو به دلیل حفظ امنیت ملی خود مجبور شد به سمت جنگ حرکت کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: «واشنگتن از هر اقدامی که منجر به درگیری مستقیم بین ارتش‌های روسیه و آمریکا شود، اجتناب می‌کند. به همین دلیل، احتمال می‌رود که آمریکا یا ناتو، تشکیلات نظامی تشکیل دهند یا پدافند هوایی در اوکراین مستقر کنند».

بیشتر بخوانید:

هشتمین روز از نبرد روسیه و اوکراین +نقشه و تصاویر

در همین ارتباط، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در این زمینه تأکید کرد، آمریکا مسئول اتفاقاتی است که اکنون در اوکراین رخ می‌دهد، چرا که به این درگیری تحریک کرد و به آن دامن زد و کمکی برای دستیابی به راهکار دیپلماتیک نکرد وکاری برای متوقف کردن جنگ انجام نداد، بلکه بیشتر برای آغاز آن فشار آورد. امادر نهایت چه کسی بهای آن را خواهد پرداخت؟ مردم روسیه و اوکراین! لذا در زمانی که تمام جهان در معرض خطر قرار گرفته این آمریکاست که برنده خواهد بود.

دبیرکل حزب‌الله در ادامه با اشاره به یکی از آخرین جنایات آمریکا در قبال مردم افغانستان و دستور مستقیم جو بایدن برای مصرف هفت میلیارد دلار دارایی مسدود شده افغانستان اشاره کرد و گفت که آمریکا در سایه سکوت بین‌المللی اموال مردم افغانستان را به سرقت برد.

او ضمن اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در خصوص درگیری جاری روسیه - اوکراین و تایید آن گفت: آمریکا مسئول اتفاقاتی است که در اوکراین رخ می‌دهد و خود امور را به این سمت سوق داده است. واشنگتن هر کاری برای سناریوی کنونی انجام داده است و شرایطی را برای پیچیده‌تر کردن اوضاع فراهم می‌کند.آنچه در حال رخ دادن است درس عبرتی است برای کسانی که به آمریکا اعتماد دارند و به آن امید بسته‌اند.

روسیه از صبح پنجشنبه (۲۴ فوریه/ ۵ اسفند) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت.

روسیه می‌گوید اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود عمل نکرده است. ولادیمیر پوتین گفته هدف از عملیات نظامی روسیه گرفتن «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور است.

اوکراین ساعاتی بعد از حمله روسیه اعلام کرد تمامی ارتباطات دیپلماتیک با این کشور را قطع کرده است. کشورهای غربی هم تا کنون در چندین نوبت تحریم‌هایی را علیه روسیه اعلام کرده و از جمله ارتباط چند بانک این کشور با سامانه پیام‌رسان بانکی سوئیفت را قطع کرده‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    0 0
    . اوکراین فسفر سفید رو از اسرائیل کودک کش غاصب حرومزاده گرفته .سرنوشت رئیس جمهور یهودی ومزدور اسرائیل اوکراین با کلاه اسرائیلیش که به مزدوری برای اسرائیل و ایجاد فتنه در اوکراین برای برهم زدن برجام متهمه به زودی به سرنوشت محمد رضا شاه پهلوی وشاپور بختیار خائن ختم میشه ودر غربت بوسیله روسیه یا امریکا به درک واصل خواهد شد. کشورهای خائن ترکیه واذربایجان واوکراین مزدور اسرائیل هستند برای ایجاد نا امنی وجنگ در اروپا ونهایتا اشغال اروپا ونسل کشی مسیحیان اروپا وانتقام هولوکاست. اسرائیل همیشه به دنبال انتقام هولوکاست از کشورهای اروپایی بوده وهست ومدت زمان زیادیست که اسرائیل این سه کشور مزدور ومنافق رو بصورت نیابتی برای ایجاد نا امنی در اروپا وسوریه تجهیز کرده .الحق خمینی کبیر درست گفت که اسرائیل غده سرطانی است این غده سرطانی متاستاز کرده تا اروپا .این سه کشور منافق وخائن یعنی ترکیه وآذربایجان واوکراین که سرطانی شده اند و اصل غده سرطانی یعنی اسرائیل .باید توسط روسیه وامریکا واروپا ریشه کن ومحو ونابود شوند دیگر زمان ان نیست که اروپا وامریکا برای انکه از شر یهودیان در اروپا وامریکا خلاص شوند یهودیان را از اروپا وامریکا به فلسطین واسرائیل مهاجرت دهند این نسخه دیگر کارساز نیست وبلکه خطرناک است چون اسرائیل این غده سرطانی در منطقه خاور میانه وقفقاز واروپا رشد کرده ومتاستاز کرده وبا مزدوران نیابتیش تا اروپا واوکراین برای اشغال اروپا نفوذ ومتاستاز کرده وامریکا واروپا چاره ای جز نابودی وریشه کنی اسرائیل ندارند.که اگر این غده سرطانی را ریشه کن نکنند تا قلب اروپا وبعد امریکا خواهد رفت ودیگر دیر خواهد بود چون اسرائیل انگیزه نسل کشی مسیحیان اروپا ووانتقام هولوکاست از اروپا ومسیحیان اروپا وکشور گشایی را دارد انهم در اروپاوبعد امریکا .
  • NL ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    0 0
    -خدایا ما منتظر شاهِ جهانیم---------- اللهم العجل لولیک الفرج ___(فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم.---العجل العجل العجل یا مولانا یا صاحب الزمان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس