کد خبر 1347180
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
ماجرای نصب بیلبورد بزرگ پوتین در بغداد چه بود؟

شب گذشته(چهارشنبه شب) برپایی بیلبوردی در حمایت از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در الجادریه بغداد توجه رسانه ها و فعالان اجتماعی عراق را جلب کرد.

به گزارش مشرق، بر روی این بیلبورد که در خیابانی در محله الجادریه نصب شده بود و مشخص نشد چه کسانی آن را برپا کرده بودند به انگلیسی عبارت «We support Russia» به معنای «ما از روسیه حمایت می کنیم» و در پایین آن هشتگ و امضای «#اصدقاء الرئیس»   به معنای «دوستان رئیس جمهور» نقش بسته بود.

ماجرای نصب بیلبورد بزرگ پوتین در بغداد چه بود؟


سفارت روسیه در عراق نیز در صفحه رسمی توییتر خود تصویر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را منتشر کرد و یک توضیح کوتاه، پای تصویر نشاند؛ «فی شوارع بغداد» (در خیابان های بغداد).

وزارت امور خارجه روسیه نیز همین توییت را در صفحه عربی توییتر خود با اضافه کردن دو هشتگ منتشر کرد: « #الحق مع روسیا» (حق با روسیه است) و « #نحن مع روسیا» (ما با روسیه هستیم).

ماجرای نصب بیلبورد بزرگ پوتین در بغداد چه بود؟

این بیلبورد کمتر از دو ساعت بعد از خیابان زدوده شد؛ اعلانی که برخی عکس ها و ویدیوهای آن در شبکه های اجتماعی عراقی و غیر عراقی جنجال به پا کرد.

برخی کاربران شبکه های اجتماعی ادعا کردند که بعد از ابلاغ دولت عراق مبنی بر توقف تعامل مالی با روسیه تحت فشارهای آمریکا بر بغداد، اکنون برپا شدن چنین بیلبورد بزرگی در پایتخت معنادار است و این ادعا در حالی مطرح می شود که دولت عراق در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل برای محکوم سازی اقدام روسیه در تقابل نظامی با اوکراین در کنار ۳۵ کشور دیگر مانند ایران و چین به این قطعنامه رای ممتنع داد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • یک استقلالی IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    29 19
    متأسفانه ایران و چین پشت روسیه رو خالی کردند در حالی که روسیه همسایه ماست و باید به همسایه مون که همیشه هوای ما رو داشته نیکی کنیم از این که ایرانی ام شرمنده ام
    • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      13 30
      شما تخم روس‌ها یکدفعه از کجا پیداتون شد؟
    • US ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      47 14
      درود بر روسیه
    • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      11 0
      گور بابای روس و امریکا جانم فدای ایران و رهبر خردمندش(تو چه میدانی که روس ها پشت ایران رو خالی کردن تا تحریم بشه و قدرت نگیره امریکا سوءاستفاده کرد)الان چینم تحریم بشه غرب منزوی میشه قدرت ایران دوبرابر میشه چون تنها پل شرق و غربه ابرقدرت جدید ایالات مقاومته
    • IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      0 0
      پوست تخمه سیاست شمایی
  • پری مجرد 45 ساله IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    29 11
    به کوری چشم اصلاح طلبان و احمدی نژاد احمق و خس و خاشاک های غرب زده که سنگ غربی ها را به سینه می زنند پوتین پیروز این جنگ خواهد بود و روسیه موفق به خلع سلاح اوکراین می شود
  • علیرضا IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    16 2
    حشد الشعبی پشت این ماجراست
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    25 8
    دمشون گرم. #الحق مع روسیه
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    0 3
    یکی به نعل زده یکی به میخ
  • مرصاد IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    14 5
    واقع بین باشیم و جوگیر تبلیغات رسانه ای نشویم ! روسیه ، از امنیت خود دفاع کرد !
  • IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    10 3
    روسیه هم فکر منافع خودش است
  • محمد IR ۰۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    10 0
    ایران باید با روسیه وچین متحد شوند تا جلوی ناتو را بگیرن
  • جاویدایران NL ۰۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    8 7
    باید این بیلبوردها بیشتر در عراق برپابشه، باید از پوتین و روسیه در این همتی که کرده حمایت کامل بشه، من همونی هستم که بارها برسر بعضی موضوعات انتقادات تندی از روسیه کردم تا حدی که کمی هم توهین آمیز شاید بوده برای همین شما یعنی سایت مشرق منتشرش نکردید اما الان معتقدم باید پوتین رو هر چه در توان داریم یاری کنیم، هرچیزی جایی داره و حالا اعتقادمن حمایت همه جانبه از روسیه هست، روسیه داره کاری میکنه که دقیقاً به نفع ماست، ایستادن در برابر کسانی که علیه ایران فشارحداکثری میارن، ایستادن در برابر کشورهایی که هر بلایی سر ما آوردن حتی سلاح شیمیایی به صدام حسین در راستای ضدیت با ایران و‌ایرانی اهدا کردن یعنی دقیقاً همراستایی با منافع ملی ما، درود بر پوتین، امیدوارم در اهدافش بطورکامل موفق بشه، این غربی ها حالا دارن اموال سرمایه داران روس رو بصورت غیرقانونی مصادره میکنن!! مگه همین غربی ها و وابستگانش و رسانه هاش نبودن که از ایران هر روز انتقادمیکردن که چرا حکومت ایران اموال وابستگان حکومت گذشته رو مصادره میکنه؟؟ پس چی شد حالا خود اونها رو آوردن به مصادره کردن اموال؟؟؟؟؟ همون اقدامی که ایران در اوایل انقلاب کرد، پس دردشون چی بود همش علیه ایران حرف میزدن و میزنن؟؟ غلط کردن، هر کسی دربرابر غربی های پر رو ایستاد اون از نظر من ستودنی هست. روسیه نامه هشدارآمیزی هم به فنلاند و سوئد نوشته که دور و بر ناتو نَپِلکن، وگرنه این به معنای تهدید امنیت روسیه تلقی میشه، ایول به پوتین.
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    4 0
    ایران بهترین نوع رای را به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل داد. اولا قطعنامه های مجمع عمومی تشریفاتیه و ضمانت اجرایی ندارد و بیشتر برای آمارگیری هست تا چیزی دیگه. ثانیاً روسیه متحد ما هست اما در خیلی از قطعنامه های شورای امنیت که ما رو به روز رسانده وتو که پیشکش حتی ممتنع هم نداده و همه رو موافق رای داده. ثالثا برای کسی بمیر که حداقل برات تب می‌کنه. درسته رفیق روسیه هستیم اما قرار نیست که ایدئولوژی و مانیفست جمهوری اسلامی را فدای رفاقت با روسیه کنیم که. رابعاً نمی‌دونم چرا آنهایی که حنجره پاره میکردن که ایران نوکر و مستعمره روسیه شده حالا دارن گله میکنند چرا ایران رای منفی نداده به این قطعنامه!!! سبحان الله از ذات این جماعت
  • کارشناس IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    0 16
    کار مزدوران ایران است
    • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      0 0
      زنده باد پوتین مردی که به تمام معنی ستون خیمه غرب نجس را هدف قرار داده ،،کوفیان زمان هم رسوا خواهند شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس