ماجرای تجمع مردمی در مخالفت با برداشته‌شدن بنای یادبود شهید المهندس چه بود؟

شب گذشته صدها نفر از شهروندان بغدادی در میدان «الفردوس» گرد هم آمدند تا مانع از برداشته شدن بنای یادبود شهیدابومهدی المهندس شوند.

به گزارش مشرق، شب گذشته صدها تن از شهروندان بغدادی در میدان «الفردوس» گرد هم آمدند تا مانع از برداشته شدن بنای یادبود شهیدابومهدی المهندس شوند. ماجرا از این قرار بود که ظهر جمعه، یک بنا یا دیوارنوشته (بیلبورد) بزرگی منقش به تصویر شهید ابومهدی المهندس در میدان فردوس بغداد نصب گردید که با واکنش منفی حکومت و سفارتخانه های خارجی مواجه شد.

ماجرای تجمع مردمی در مخالفت با برداشته‌شدن بنای یادبود شهید المهندس چه بود؟

در این تمثال که در آستانه موعد خروج نهایی اشغالگران نصب شده بود، آمده است: «بعد از امروز، هرگز [اشغالگران] امنیت نخواهند داشت و ما هرگز اجازه نمی‌دهیم [در عراق] باقی بمانند.» در تصویر زمینه این جمله، سربازان آمریکایی با حالت شکست خورده و در حالی که پرچمشان به زیر افتاده در حال حرکت به سمت هواپیما هستند.

محل نصب این دیوارنوشته، میدان فردوس بغداد در حاشیه منطقه سبز بغداد قرار دارد و فاصله آن تا سفارت آمریکا کم تر از ۵ کیلومتر است. این بیلبورد بزرگ نیز در سمت شرقی میدان به سمت غرب نصب شده بود که به سمت سفارت آمریکا، دفتر ریاست جمهوری و نخست وزیری و... است.

ساعتی بعد از انتشار دیوارنوشته مذکور،   در شبکه‌های اجتماعی اینگونه اعلام شد که حکومت بغداد قصد دارد این تصاویر را به زیر بکشد. طبق گزارش این منابع، سفارتخانه های آمریکا و انگلستان، به نصب این بیلبورد اعتراض کردند! انتشار این خبر، موجی از واکنش ها را در میان هواداران مقاومت در شبکه های اجتماعی ایجاد کرد و نهایتا جوانان پایتخت در تجمع خود اعلام کردند زیر بار این اقدام نخواهند رفت.

ساعتی بعد، جمعیت زیادی در این منطقه گرد هم آمدند. حجم جمعیت به قدری زیاد بود که در ادامه، پل المعلق به عنوان یکی از مسیر های عبور جمعیت به سمت میدان فردوس برای مدت کوتاهی توسط نیروهای امنیتی بسته شد! سید جبار المعموری یکی از رهبران تجمع، شب گذشته در برابر دوربین های تصویری اظهار داشت: «هر دستی که برای به زیر کشیدن این بنا دراز شود را قطع خواهیم کرد.»

در نتیجه تجمع شب گذشته ظاهراً کسی متعرض دیوارنوشت شهید ابومهدی المهندس نشده و در سطح رسانه ها و شبکه های اجتماعی نیز این تلقی وجود دارد که دولت الکاظمی از انجام این کار منصرف شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد شیرازی IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    1 0
    احسنت به غیرت و حمایت دندان شکنتون پایین کشیدن تصاویر مجاهد بزرگ ابو مهدی یعنی بی توجه ای به خون و شرف شهدا و اگر این اتفاق افتاده بود ما به عزت جوانان عراقی شک میکردیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس