کد خبر 1347177
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
حملات ائتلاف سعودی به استان "حجه" و "الصعده" یمن

نیروهای ارتش یمن از کشته شدن ده‌ها تن از نیروهای انصارالله در حملات توپخانه‌ای و هوایی ائتلاف متجاوز عربی تحت امر عربستان در "حجه" خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از سایت النشره، نیروهای ارتش یمن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، همزمان با حملات توپخانه‌ای گسترده نیروهای ارتش یمن، جنگنده‌های ائتلاف عربی اهداف متعلق به نیروهای انصارالله را در شهرستان های "حرض"، "عبس"، "حیران" واقع در استان "حجه" هدف قرار دادند.

طی هفته‌های گذشته ائتلاف عربی عملیات خود علیه نیروهای انصارالله را افزایش داده است و این نیروها با تلفات جانی زیادی رو به رو شده‌اند.

از سوی دیگر، خبرنگار المسیره در صعده گزارش داد، در نتیجه حمله دشمن سعودی به شهرستان‌های مرزی استان "صعده" یک مهاجر پاکستانی کشته و چندین غیرنظامی زخمی شدند.

وی در ادامه افزود، دشمن سعودی با تیربار بازارها و منازل شهروندان در منطقه "الرقو" واقع در شهرستان "منبه" را هدف قرار داد که در نتیجه آن یک مهاجر پاکستانی کشته و چهار غیرنظامی زخمی شدند که دو تن از آنها مهاجر آفریقایی بودند.

دشمن سعودی روستاهای مرزی را با راکت، توپخانه و تیربار به صورت روزانه هدف قرار می‌دهد.

یمن از حدود هفت سال پیش صحنه جنایت‌های عربستان و هم‌پیمانان این کشور است. عربستان سعودی از سال ۲۰۱۵ به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور دولت مستعفی و فراری یمن وارد مداخله نظامی در این کشور شد.

طبق گزارش سازمان ملل، این درگیری‌ها منجر به کشته و زخمی شدن هزاران غیرنظامی شده و میلیون‌ها یمنی نیاز فوری به کمک بشردوستانه دارند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس