کد خبر 1347140
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
خیالِ راحت سرخابی‌ها از قهرمانی؛ فوتبال ایران باز هم دو قطبی شد

دو تیم بزرگ پایتخت اصلی‌ترین شانس‌های کسب عنوان قهرمانی این فصل از لیگ برتر هستند.

به گزارش مشرق، لیگ برتر بیست و یکم برخلاف بازی‌های کم گل و کم هیجانی که سپری می‌کند جدول پر هیجان و پر رقابتی را به خود می‌بیند. در حال حاضر دو سوم (۲۰ هفته) از لیگ برتر گذشته و چهره مدعیان قهرمانی، مدعیان کسب سهمیه آسیایی و کاندیداهای سقوط به لیگ آزادگان به خوبی نمایان است.

از ابتدای فصل تیم‌های استقلال، پرسپولیس سپاهان و گل گهر سیرجان با توجه به نقل و انتقالات، اتفاقات پیش از فصل، نیمکت‌ها و کادر فنی، انگیزه‌ها و سوابق چندفصل اخیر و... به عنوان مدعیان اصلی قهرمانی شناخته می‌شدند، اما در حال حاضر دو تیم تهرانی فاصله معناداری با دو رقیب شهرستانی خود ایجاد کرده و شانس‌های آن‌ها برای بالا بردن جام را عملا به صفر رسانده‌اند.

خودزنی گل‌گهر و دوری از قهرمانی

تیم فوتبال گل گهر سیرجان فصل را خوب آغاز کرده بود و اگر مسائل و حواشی بازیکن گابنی پیش نمی‌آمد اکنون فقط با یک باخت به فولاد می‌توانست حداقل در رتبه سوم جدول بایستد. آن‌ها در حال حاضر با ۳۲ امتیاز پنجم هستند و ۱۳ امتیاز با پرسپولیس و ۱۶ امتیاز با استقلال اختلاف دارند و بعید است بتوانند به قهرمانی فکر کنند.

افت اصفهانی‌های کهکشانی!

تیره روزی‌های سپاهان از بازی با استقلال و شکست مقابل آبی‌پوشان پایتخت آغاز شد. آن‌ها سپس در دو دیدار دیگر خود مغلوب پیکان و پرسپولیس شدند و پس از این دوره‌ی ضعیف مجدداً نتایجی سینوسی کسب کردند و امتیازات مهم زیادی را از دست دادند به نحوی که محرم نوید کیا ۲ بار مُصرانه از هدایت تیمش استعفا کرد که البته مورد قبول مدیریت سپاهان قرار نگرفت. زردپوشان اصفهانی در حال حاضر با ۳۵ امتیاز سوم هستند و ۱۰ امتیاز با پرسپولیس و ۱۳ امتیاز با استقلال اختلاف دارد و تا حد زیادی از کورس قهرمانی خارج شده‌اند.

پدیده‌ی لیگ هم از دور خارج شد

مس رفسنجان امسال پدیده لیگ برتر بود و با هدایت محمد ربیعی نتایج بسیار خوبی کسب کرد و حالا با ۳۳ امتیاز در رده چهارم جدول لیگ برتر قرار گرفته و از مدعیان کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا است. مسی‌ها اگر در دیدار خود مقابل پرسپولیس موفق به پیروزی می‌شدند با قرار گرفتن در جایگاه سوم جدول می‌توانستند نیم نگاهی رویاپردازانه به قهرمانی لیگ هم داشته باشند، اما با شکست سنگین مقابل مدافع عنوان قهرمانی آن‌ها هم عملاً از قهرمانی دور شدند و با تلاش برای کسب سهمیه آسیایی می‌توانند فصل را به پایان ببرند.

در پایان هفته بیستم لیگ برتر بیست و یکم، استقلال با ۴۸ امتیاز و پرسپولیس با ۴۵ امتیاز مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر هستند و مجدداً شاهد تشکیل دو قطبی سنتی فوتبال ایران هستیم. پرسپولیس با ۳۱ گل زده و استقلال با ۲۹ گل زده همراه با مس رفسنجان ۳۰ گله، برترین خطوط حمله لیگ برتر هستند. همچنین استقلال با ثبت صفر شکست و پرسپولیس با تنها یک شکست بهترین تیم‌های لیگ از این حیث هستند. دربی ۹۸ پایتخت می‌تواند جنگی تمام عیار برای صدرنشینی و پیشتازی برای رسیدن به جام قهرمانی لیگ بیست و یکم باشد باید منتظر بود و دید چه اتفاقاتی در این هفته‌ها خواهد افتاد.

 
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    2 0
    تراختور هم قطب جدید سقوط است . پول هویت نمی یاره .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس